• David76

Troskant

Bryr ni tjejer om troskanten syns när ni tränar, på jobbet, handlar, fritiden eller jobbet?

• Svar på tråden Troskant
  • David76
    Slagathor skrev 2014-03-11 18:56:07 följande:
    Eh, ja

Okej, får den synas eller får den "aldrig" synas?
  • whydoyoucare

Känns väldigt fjortisaktigt att gå omkring och visa troskanten. Anser att det är desperata tjejjer som inte kan få en snubbe på fall så som dom är, som behöver ta hjälp av underkläderna för att få uppmärksamhet. Tragiskt. Sen förstår jag om det inte alltid är med flit som jeansen glider ner när man böjer sig, men man kan åtminstone tänka på det om man känner till problemet. 

• David76

Yes, men jag menade om troskanten syns igenom kläderna?

whydoyoucare skrev 2014-03-11 19:18:28 följande:
    Känns väldigt fjortisaktigt att gå omkring och visa troskanten. Anser att det är desperata tjejjer som inte kan få en snubbe på fall så som dom är, som behöver ta hjälp av underkläderna för att få uppmärksamhet. Tragiskt. Sen förstår jag om det inte alltid är med flit som jeansen glider ner när man böjer sig, men man kan åtminstone tänka på det om man känner till problemet. 

• whydoyoucare
    David76 skrev 2014-03-11 19:19:56 följande:
    Yes, men jag menade om troskanten syns igenom kläderna?
    Samma där. Om man inte kan dölja troskanten genom kläderna då borde man antingen köra comando eller skaffa trosor utan sömmar. 
  • David76

Okej, själv tycker jag det faktiskt kan va snyggt/sexigt när troskanten syns. Det kan utstråla en viss självsäkerhet. Iaf om dem är snyggt skurna...

whydoyoucare skrev 2014-03-11 19:22:29 följande:
    Samma där. Om man inte kan dölja troskanten genom kläderna då borde man antingen köra comando eller skaffa trosor utan sömmar. 

• Slagathor
    David76 skrev 2014-03-11 18:59:45 följande:

Okej, får den synas eller får den "aldrig" synas?
    Alltså detta ämne är ju inget jag ägnar tid och tanke åt varje dag att bry mig om. Men på morgnarna klär jag mig medvetet men om nån skulle se nån attans kant om jag tex böjer mig åt nåt håll skiter väl jag i.
  • Anonym (c)

självsäkerheten sitter garanterat inte i en troskant! Hur kan du tänka att man är självsäker om troskanten syns? Jättekonstig tanke som jag aldrig hört nån säga förr. Det kanske är ditt önsketänkande att möta en stark och självsäker kvinna och så lägger du den värderingen i att troskanten syns?

Om min troskant skulle synas skulle jag inte direkt bry mig men se till att klä mig så det inte blev så med avsikt. 

• David76

Men varför får den helst inte synas då?

Slagathor skrev 2014-03-11 19:33:20 följande:
    Alltså detta ämne är ju inget jag ägnar tid och tanke åt varje dag att bry mig om. Men på morgnarna klär jag mig medvetet men om nån skulle se nån attans kant om jag tex böjer mig åt nåt håll skiter väl jag i.

• k girl

Nja, det beror på vad jag har på mig. Men jG tycker att det är viktigare att vara bekväm än att någon troskant skulle synas.

• Slagathor
    David76 skrev 2014-03-11 19:38:37 följande:

Men varför får den helst inte synas då?

För att det ser tacky ut samt att jag är 30 - inte 15. Det passar sig liksom inte.

Går du igång på troskanter eller vad?
  • whydoyoucare
    David76 skrev 2014-03-11 19:32:18 följande:
    Okej, själv tycker jag det faktiskt kan va snyggt/sexigt när troskanten syns. Det kan utstråla en viss självsäkerhet. Iaf om dem är snyggt skurna...
    Tja, folk tolkar saker och ting olika. Du tolkar det som självsäkerhet medan jag tolkar det som osäkerhet. Men det är ju tur att alla inte ser på saker och ting lika i alla stunder!
  • David76

Lite så är det nog...

Slagathor skrev 2014-03-11 19:44:17 följande:
    För att det ser tacky ut samt att jag är 30 - inte 15. Det passar sig liksom inte. Går du igång på troskanter eller vad?

• Anonym (nej)
    whydoyoucare skrev 2014-03-11 19:18:28 följande:
    Du tänker nog på det där "modefenomenet" för ca 10-15 år med synliga stringtrosor? Inte ofta man ser det nuförtiden....
    whydoyoucare skrev 2014-03-11 19:22:29 följande:
    Nja, jag tänker inte gå naken under byxorna för att folk eventuellt kan ana en troskant om de tittar ordentligt på min rumpa?! Jag HAR ju trosor på mig, egentligen vore det väl "pinsammare" om det såg ut som jag var utan.

• whydoyoucare
    Anonym (nej) skrev 2014-03-11 20:43:46 följande:
    Du tänker nog på det där "modefenomenet" för ca 10-15 år med synliga stringtrosor? Inte ofta man ser det nuförtiden....

Nja, jag tänker inte gå naken under byxorna för att folk eventuellt kan ana en troskant om de tittar ordentligt på min rumpa?! Jag HAR ju trosor på mig, egentligen vore det väl "pinsammare" om det såg ut som jag var utan.

Ja, bland annat det. När man drog upp troskanten runt höften på stringtrosan så den stack upp ovanför byxkanten. 

Folk ser ju olika på saken, smaken är som baken :P
  • HäckHäxan

Hmm antar att den syns om man har tunna leggins, helt ärligt så bryr jag mig inte. Har folk inget bättre för sig än att spana in mina ev troskanter oavsett om det stör dem eller om de gillar det så får de väl göra det I dont mind!

Canis meus id comedit
  • Anonym (Q)

För mig är det jätteviktigt att dem inte syns. Finns det något fulare än troskanter?

Svar på tråden Troskant