• Det vackraste

Pergotime utan läkarkontakt?

Men hon/du använde ju aldrig tabletterna. Då är det kanske inte det som var problemet heller. Tog det fem år så har ni/någon av er nedsatt fertilitet. Ni kan uppenbarligen bli gravida men det kan ta lång tid. Det kan också gå fortare dock då det dels är en slump och dels kan förutsättningarna ha ändrats. Ni kan försöka ett halvår - ett år och se och har inget hänt så söker ni hjälp eller så söker ni direkt pga att det tog så många år med första barnet. Lycka till!

• Det vackraste

Men visst kan du använda tabletterna. Det är inte farligt om du tar bara en i fem dagar. Om problemet var att du sällan hade ägglossning så kan de ju hjälpa så att du får det och kan bli gravid.

• Det vackraste
    Liten ekorre skrev 2014-03-12 14:13:53 följande:
    Det vackraste skrev 2014-03-12 07:31:58 följande:
    Men visst kan du använda tabletterna. Det är inte farligt om du tar bara en i fem dagar. Om problemet var att du sällan hade ägglossning så kan de ju hjälpa så att du får det och kan bli gravid.
    Härligt! Ja, förra gången konstaterade de att jag inte hade ägglossning alls, bara massa äggblåsor. 

Ja då har du sannolikt pco med sällan ägglossning. Hoppas det går fort denna gång!
  • Det vackraste
    Firran skrev 2014-03-17 08:14:27 följande:
    Varför ska du få vänta fem år till? Ring läkaren istället och säg som det är.. Att du har pco och att du fått pergotime tidigare... I.ha problem att få det igen.. Jag fick gå på massor med koller under tiden och vart också överstimulerad.. Så skulle aldrig rekommendera någon att ta dom utan att göra vul Förstår inte hur man kan sitta och skriva att det inte är farligt bla bla... Man vet aldrig hur någon annans kropp funkar.. Jag fick fem ägg på en halv dos.. Alltså 2.5 tabletter,inte så kul om de skulle bli befruktade..

Därför att min egen läkare gav mig pergo och sa att vul på bara 1 tabl behövs inte. Och många många gör likadant. Det går tom att få klomifen utan att ens träffa läkare. Att få fem ägg på en halv tablett är nog extremt ovanligt! Aldrig hört om. Iaf inte fem mogna ägg som släppt. Hur gjorde du då för att kunna styra dina ägg om du fick så många på så otroligt låg dos av bara klomifen? Då bör du ju inte kunna använda injektioner heller...
Svar på tråden Pergotime utan läkarkontakt?