Det vackraste skrev 2014-03-17 08:22:44 följande:
Därför att min egen läkare gav mig pergo och sa att vul på bara 1 tabl behövs inte. Och många många gör likadant. Det går tom att få klomifen utan att ens träffa läkare. Att få fem ägg på en halv tablett är nog extremt ovanligt! Aldrig hört om. Iaf inte fem mogna ägg som släppt. Hur gjorde du då för att kunna styra dina ägg om du fick så många på så otroligt låg dos av bara klomifen? Då bör du ju inte kunna använda injektioner heller...
Ja det där verkar vara olika vilka läkare man går hos... Jag har fått flera vul vid varje pergo stimulering , oavsett en halv tablett eller trippel kur som jag också ätit ..
Har fått gått vidare till sprutor jo, de funkar ju inte alls på Samma sätt och går att reglera annorlunda ...
Nu fick jag ifs fler ägg av sprut stimulering också på slutet ... Fick fyra ägg och fick avbryta behandlingen , skulle inte få äl men fick det och vart gravid ....
Hur som skulle jag inte rekommendera någon att ta pergo på eget bevåg hur som helst ... Varför ska man ? När det är lika lätt att ringa tillbaka till läkaren och be om vul ?
Och har man en problematik som pco och svårt att bli gravid är det ju inte svårt att få och man brukar inte få vänta speciellt länge ....
Landstinget brukar ha en policy att man ska ha försökt i ett år... Men säger ni att ni inte haft nått skydd på hela tiden så är ju den tiden redan förbi ...