• Puttefnask

Vårdadministratör via Lernia. Vad går "behörighetstestet" ut på?

Hej!

Jag har sökt vårdadministratör via Lernia (distans). Som jag förstår, så kollar de först att man har "grundläggande behörighet". Alla sökande som har det går sedan vidare och får göra några tester. Kan någon vänlig själ som har läst/läser Vårdadministratör via Lernia förklara för mig vad för moment som ingår i dessa "behörighetstestet"?

• Svar på tråden Vårdadministratör via Lernia. Vad går "behörighetstestet" ut på?
  • kiwigirl

Hej!! Jag har inte läst utbildningen men har sökt en liknande utbildning tidigare och där iallafall så gjorde vi test i svensk grammatik, och tangentbordsfärdighet kan tänka mig att de är liknande tester på lernias utbildning.. Men vet inte säkert Har du ngn erfarenhet från administrations yrket /vården sedan tidigare?

• Puttefnask
    kiwigirl skrev 2014-03-21 11:34:38 följande:
    Hej!! Jag har inte läst utbildningen men har sökt en liknande utbildning tidigare och där iallafall så gjorde vi test i svensk grammatik, och tangentbordsfärdighet kan tänka mig att de är liknande tester på lernias utbildning.. Men vet inte säkert Har du ngn erfarenhet från administrations yrket /vården sedan tidigare?
    Hej! 

Tack för att du tog dig tid att svara :)

Jag har väl egentligen inte så mycket erfarenhet inom just administration. Jag har däremot tidigare jobbat med kundtjänst/support över telefonen. Jag hoppas verkligen att det är tangentbordsfärdighet, för datorer är inga problem för mig :) 

Vad roligt. Går du utbildningen nu eller är du klar? 
  • lilis74

Har också sökt till Lernia. Min ansökan är under behandling står det att den är under behandling.

I texten längre upp står det: "Om det är fler behöriga sökande än antalet studieplatser blir alla behöriga sökande kallade till urvalsprocessen som genomförs under perioden mars-maj."

Har inte hört ngt än....

• Puttefnask
    lilis74 skrev 2014-03-31 15:25:51 följande:
    Har också sökt till Lernia. Min ansökan är under behandling står det att den är under behandling.
    I texten längre upp står det: "Om det är fler behöriga sökande än antalet studieplatser blir alla behöriga sökande kallade till urvalsprocessen som genomförs under perioden mars-maj."

Har inte hört ngt än....
    Okej vad trevligt :) Jo jag har läst det. För mig står det också att "ansökan är under behandling" och jag har heller inte hört något ännu. Vi får hoppas att vi blir kontaktade så fort som möjligt.  
  • lilis74

Ja det hoppas jag med denna väntan är inte rolig. Har du sökt någon annanstans också?

• Puttefnask
    lilis74 skrev 2014-04-04 20:12:42 följande:
    Ja det hoppas jag med denna väntan är inte rolig. Har du sökt någon annanstans också?
    Jag håller med. Tycker inte alls om att vänta. Jo jag har också sökt vårdadministrativa programmet på Umeå universitet :) Själv då? 
  • Puttefnask
    lilis74 skrev 2014-04-05 22:05:08 följande:
    Örebro, Östersund och Umeå har jag sökt.
    Okej. Jag håller tummarna för att vi kommer in på något av ställena!:)
  • emau88

Hejsan! Jag har också sökt till Östersund och var så nyfiken på hur många som sökt till programmet att jag var tvungen att skicka ett mail då jag frågade. Det visar sig att det är ca 900 som sökt och det är bara 35 platser :-S Tack vare att det är så många som sökt så är allt lite fördröjt, men urvalstesterna kommer att ske någon gång i maj.. Därför är jag med väldigt nyfiken på vad som ingår i dessa testerna

• Puttefnask
    emau88 skrev 2014-05-01 21:12:43 följande:
    Hejsan! Jag har också sökt till Östersund och var så nyfiken på hur många som sökt till programmet att jag var tvungen att skicka ett mail då jag frågade. Det visar sig att det är ca 900 som sökt och det är bara 35 platser :-S Tack vare att det är så många som sökt så är allt lite fördröjt, men urvalstesterna kommer att ske någon gång i maj.. Därför är jag med väldigt nyfiken på vad som ingår i dessa testerna smile1.gif
    Okej. Men oj det var inte lite folk som hade sökt. Man får hålla tummarna att man kommer in!
Svar på tråden Vårdadministratör via Lernia. Vad går "behörighetstestet" ut på?