• Anonym (undrande)

Normalt att tänka på andra när man är i ett förhållande?

På senaste tiden har jag haft tankar som stör mig riktigt ordentligt. Jag är i ett förhållande med en tjej sen tre år tillbaka och fick för tre månader sedan ett barn. Jag älskar min tjej och mitt barn väldigt mycket och skulle självklart aldrig såra dom men har på senare tid känt mig väldigt "fast". 

Är inte som att jag inte fått  "leka" av mig. Har haft fler förhållanden tidigare och hade även perioder med KKs så känner inte att jag borde ha missat något. Men ändå tänker jag, är det här slutet på ens liv och jag kommer aldrig mer möta andra tjejer för spännande sexuella möten? Kommer mina roliga historier ta slut nu? 

Jag kommer nog aldrig vara otrogen så är ingen fara på en punkten, men det stör mig ändå att det känns som jag velat göra mer när jag kände mig så säker på barn och hela kitet innan. Det som startade allt var egentligen att ett ex kontaktade mig lite snabbt och gav flera sexuella pikar (slutade så klart prata med henne efter) men det har fått mig in i det här tankespåret. 

Någon annan som fått barn/är i ett förhållande och känner något liknande? Tänker självklart inte lämna min partner då jag som sagt älskar henne och tror inte jag kommer berätta om dom här tankarna för henne. Mina förhoppningar är väl att dom bara försvinner.

• Svar på tråden Normalt att tänka på andra när man är i ett förhållande?
  • Anonym (Grönt Gräs)

Jag tror det är ganska normalt att tänka på sitt liv i många situationer man kunde ha haft. Jag har också förhållande och barn, ibland kan jag fundera över hur mitt liv sett ut om jag valt den där andra killen istället...

Gräset kanske ser grönare ut på andra sidan, men oftast vissnar det ganska fort.

Man vet vad man har, men man vet inte vad man får. Är man missnöjd med vad man har kan det vara värt att prova något annat, annars är det för mycket risk - oftast fattar man inte vad man hade förrän man förlorade det.

Det går att hitta äventyren också inom ett förhållande. Man landar i en vardag med alla tillslut, men man kan bryta den lite då och då. Obs att jag inte menar att vara otrogen nu! Men man kan hitta på roliga saker tillsammans, både med och utan barn.

Livet har inte tagit slut för att man "sitter fast".

Det finns alltid många miljoner saker man aldrig kommer göra i sitt liv. Istället för att fundera över det du INTE gjort, gläds åt det du faktiskt HAR gjort.

• Anonym (undrande)
    Anonym (Grönt Gräs) skrev 2014-03-11 22:25:24 följande:
    Jag tror det är ganska normalt att tänka på sitt liv i många situationer man kunde ha haft. Jag har också förhållande och barn, ibland kan jag fundera över hur mitt liv sett ut om jag valt den där andra killen istället...

Gräset kanske ser grönare ut på andra sidan, men oftast vissnar det ganska fort.

Man vet vad man har, men man vet inte vad man får. Är man missnöjd med vad man har kan det vara värt att prova något annat, annars är det för mycket risk - oftast fattar man inte vad man hade förrän man förlorade det.

Det går att hitta äventyren också inom ett förhållande. Man landar i en vardag med alla tillslut, men man kan bryta den lite då och då. Obs att jag inte menar att vara otrogen nu! Men man kan hitta på roliga saker tillsammans, både med och utan barn.

Livet har inte tagit slut för att man "sitter fast".

Det finns alltid många miljoner saker man aldrig kommer göra i sitt liv. Istället för att fundera över det du INTE gjort, gläds åt det du faktiskt HAR gjort.
    Det där med att välja någon annan är en spännande tanke jag har haft med. Har bara haft en tjej innan min nuvarande som jag kunnat tänka mig ha barn med. Men vi ville olika saker och förhållandet sprack efter ett par år tillsammans. Några år senare efter det kom hon tillbaka och började ge pikar om att vilja bli tillsammans igen. Men då hade jag precis träffat min nuvarande, så ja man undrar ju hur det hade kunnat gå om jag inte varit det. Men tror det snarare är tanken på "hur hade det sett ut" än att jag tror att det varit bättre. 

Nej då tror nog vi ska kunna hitta på äventyr och roliga saker tillsammans med. Vi matchar varandra sexuellt ganska bra (tänder på samma saker) och vi har pratat tidigare om att göra saker som trekant osv. Men antar det känns lite längre bort nu när man skaffat barn. 

Det sista är väl ganska viktigt med, antar det bara är blicka framåt.
  • Anonym (Asimovaren)

Tycker att du är på rätt väg och inte håller på med en annan.
    Sexuella pikar/inviter säger nog mer hur ditt ex är, hon kanske kom underfund med vad hon har missat.
    Bra att du vet vad som ligger vågskålen om du börja fundera på att kanske flirta med nån annan

Svar på tråden Normalt att tänka på andra när man är i ett förhållande?