va?? blir inte barn blöjfria fören 3-4 års ålder????
Läste på internet om vilken ålder som passar bäst att börja potträna, tydligen är de inte fören i en viss ålder som dom fysiskt kan bli torra, 1 1/2 år tydligen. MEN så läser jag detta
"Att börja potträna ett barn innan det är runt ett och ett halvt år gammalt är ganska meningslöst även om det råder delade meningar om när barn är mogna för potträning. Forskning visar att oavsett hur tidigt man än börjar med potträningen så blir barnet ändå inte rent och torrt förrän tidigast när det är två till tre år, och då bara dagtid. Barnet behöver ofta en blöja under natten tills det är tre till fyra år gammalt, kanske ännu äldre. Flickor blir i regel torra tidigare än pojkar."
Vaa? Menar dom att de inte är ovanligt att ungarna bär blöja i 4 års åldern? Skojjar dom med mig?
Kommer ihåg brorsans barn som sprang in på toa, drog av sig pinkblöjan å tog på sig en ny torr, DÅ tänkte jag att de va undantagsfall men är de så de brukar gå till?
De där tror jag inte ett smack på.. Självklart kommer jag inte tvinga min dotter men jag kommer absolut träna stenhårt (självklart följa hennes behov, i hennes takt å inte stressa å tvinga men bekanta med pottan å provsitta varje dag)
Tips på de?