• Anonym (ts)

Sonen vill flytta hit...

Jag är nybliven sambo med en ny man. Han har en son i övre tonåren som bor med sin mamma.
    Jag har träffat sonen vid 2 tillfällen, ca 15-20 min per gång. Känner honom med andra ord inte det minsta.

Sist han var här så var bara jag hemma. Då frågade han om jag skulle laga mat till honom ifall han flyttade hit.
    Självklart skulle jag göra det, svarade jag.

Så nu vill han flytta hit istället. Han hade sagt till sitt syskon igår att jag är jättesnäll och glad och att han vill bo hos sin pappa nu när jag har flyttat in. OCH att jag kommer laga mat till honom.

Det här känns både kul, men samtidigt lite skrämmande just för att jag inte känner killen alls.

Har inte så stor erfarenhet av äldre tonårskillar, hur ska jag närma mig honom?

Kan tillägga att jag är inte bra på att laga mat ens,  så han kanske blir besviken. Obestämd

• Svar på tråden Sonen vill flytta hit...
  • J90
    Anonym (ts) skrev 2014-03-13 11:52:53 följande:
    Jag är nybliven sambo med en ny man. Han har en son i övre tonåren som bor med sin mamma.

Jag har träffat sonen vid 2 tillfällen, ca 15-20 min per gång. Känner honom med andra ord inte det minsta.

Sist han var här så var bara jag hemma. Då frågade han om jag skulle laga mat till honom ifall han flyttade hit.

Så nu vill han flytta hit istället. Han hade sagt till sitt syskon igår att jag är jättesnäll och glad och att han vill bo hos sin pappa nu när jag har flyttat in. OCH att jag kommer laga mat till honom.

Det här känns både kul, men samtidigt lite skrämmande just för att jag inte känner killen alls.

Kan tillägga att jag är inte bra på att laga mat ens,  så han kanske blir besviken.  

Jag skulle låta honom ta den kontakt han önskar i början! Så att du inte tränger dig på. Det låter ju som att han vill ha kontakt med dig så det står nog inte på innan ni känner varandra väl! :)

Angående matlagningen så har tonårspojkar ( enligt min erfarenhet) inte skit höga krav på mat! Är mest mängden som är viktig! ;)

Sedan är du säkert bättre än vad du tror!
  • Painandfriendlyadvice

Jag skulle nog förvänta mig att en kille i övre tonåren lagar sin egen mat. Jag lagade mat till hela familjen två gånger i veckan sedan jag var 14, hur bortskämd får man bli?

• Anonym (??)

Jag reagerade mest på att det hänger på maten. Att det är det som avgör om han ska flytta till er eller inte. Får han inte någon mat hos mamman? 

• Rainbow gg

Jag hade undrat om han inte får någon mat hos sin mamma om han vill flytta bara pga maten :O

• Froststar

TS, hur gammal är du? Mycket yngre än din sambo? Tänkte på att det kanske inte är matlagningen som lockar för en kille i övre tonåren.

Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Say anything

Konstighet 1. Du träffar honom för andra gången, helt själv?

Konstighet. 2. Du förväntas laga mat?

• Påven Johanna
    Anonym (ts) skrev 2014-03-13 11:52:53 följande:

Kan tillägga att jag är inte bra på att laga mat ens,  så han kanske blir besviken. Obestämd

Varför svarade du så då? Du kunde ju valt att svara att du är dålig på att laga mat så att faktiskt ni alla behöver hjälpas åt med den saken. Jättesnäll kan man ju vara ändå. 
  • Anonym (ts)
    J90 skrev 2014-03-13 12:13:00 följande:

Jag skulle låta honom ta den kontakt han önskar i början! Så att du inte tränger dig på. Det låter ju som att han vill ha kontakt med dig så det står nog inte på innan ni känner varandra väl! :)
    Angående matlagningen så har tonårspojkar ( enligt min erfarenhet) inte skit höga krav på mat! Är mest mängden som är viktig! ;)
    Sedan är du säkert bättre än vad du tror!
    Tack, får se till att laga mycket mat då.
  • Anonym (ts)
    Painandfriendlyadvice skrev 2014-03-13 12:23:55 följande:
    Jag skulle nog förvänta mig att en kille i övre tonåren lagar sin egen mat. Jag lagade mat till hela familjen två gånger i veckan sedan jag var 14, hur bortskämd får man bli?
    Han lagar inte mat själv tror jag. Vet inte om han är bortskämd, enligt pappan glömmer han bort att äta om ingen lagar mat till honom.
  • Anonym (v)

jag hade svarat att vi får hjälpas åt att laga mat men visst är du välkommen hit

Svar på tråden Sonen vill flytta hit...