• tulpani

Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014

Hej,
    Jag är nyinflyttad i Stockholm Norrort och undrar om det finns några andra föräldralediga i närheten som vill träffas för barnvagnspromenader? Jag väntar även vårt andra barn nu i sommar, så kanske är det någon här som också ska ha barn i sommar? Skrattande

• Svar på tråden Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014
  • Bisquit

Fyra månader. Det är väl då de är med lite mer. Sitta uppbullade vid bordet och så.

Eller?

Jag har ju glömt häften känns det som.

• Josefin1988

Jo precis!! Köpte insats till gamla trip trapp stolen för ett par veckor sedan så nu är middagarna mer harmoniska :)
    Likaså satt in sittdelen. Han är inget "fan" av att ligga ner. Man kan ju missa nåt..

Väntar bara på att han ska lära sig sitta och krypa. Ska väl börja testa lite smakportioner snart också.

Vart kommer du gå öppna nånstans?

• Bisquit

Sorry, har haft två jobbiga dagar med kräk kräk kräk kräk. Har nog aldrig tvättat så här mycket i hela mitt liv, puh!

Gick öppna i Vallentuna med första dottern. JätteBra ställe och föreståndaren var supertrevlig. Men tyvärr så verkar vissa föräldrar tycka att det är någon slags avstjälpningsplats för barn som är för sjuka att gå på dagis....

Sist jag var där ( var väl två år sen iofs) så var det ett par bröder där som hade sån kraftig ögoninflammation att jag är förvånad att de såg nånting överhuvudtaget.

Men förhoppningsvis är det bättre nu.

• Josefin1988

Kräk perioden är verkligen härlig!! :)) Men den går över ;)

På 2 år händer det mycket så förhoppningsvis är det bättre. Annars måste väl de ansvariga där kunna säga ifrån.

• Bisquit

Vart brukar du gå nånstans?

Funderar på att prata med maken och be om att få åka och handla (annars brukar han fixa det) men jag skulle behöva lite egentid, ha ha

• Josefin1988

Har inte kommit iväg så mycket än. Men bor ett stenkast ifrån den i kyrkbyn. Har även vart i den som ligger i Tibble kyrkan.

Egen tid är underbart!! Ska sätta mig i frisörstol imorgon och bli ompysslad och det ska bli sååååå skönt

• Bisquit

Blä sitter riktigt i kräkträsket nu. Hon gör inget annat än äter och kräks upp allt, hungrig igen, äter och kräks, äter och kräks osv osv osv osv.

Och jag matar byter tvättar i all evighet.

Måste gå att göra något åt det här för jag håller på att bli tokig. Och stackars storasyster som bara för sitta inne och titta på sin frustrerande mamma alt tv.

Usch riktigt less. Hinner inte göra något

• Josefin1988

Jobbigt men det går över :)
    Hur länge ammar du åt gången lr ersättningen ger du?

Min Theodor var exakt likadan i början. Kunde max amma honom i 5 min åt gången. Så blev några gånger om dagen :) Men det blev bättre.

Är svårt att underhålla de större nu när de är så små. Man måste mer lr mindre vänta tills den lilla sover. Samtidigt vill man då ta hand om allt annat..

• Bisquit

Ger ersättningen, har tyvärr ingen mjölk. Samma sak med förra. Förutom att hon aldrig kräktes.

Har du haft samma problem? När tog det Slut?

Skulle vara skönt att åka till kvarnbadet nu. Har du varit där?

• Josefin1988

Helt slut tog det vid 3 månader tror jag det va. Nu kan det komma lite vitt ibland i dreglet bara. Men annars vart det kräk direkt om han åt längre än 4 min.

Har du testat olika ersättningar om det kan va det? Har börjat med ersättning lite för han blir inte mätt och började sova sämre men hade först Semper som vår första använde men det funka inte alls. Kör nan nu och det är lugnare.

Har inte vart där på "100" år tror jag. Det är väl badet som ligger vid Vallentuna sjön?

Svar på tråden Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014