• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Jag känner av värk och sammandragningar samtidigt. Har hänt under kortare stunder de senaste dagarna. Sover väldigt dåligt på nätterna... Tyvärr har jag även dragit på

mig en förkylning.

Ska försöka köpa det sista i morgon. Åkpåse, skötbordsunderlägg, allt annat till skötbordet samt förlossningsbindor och sånna där pads till ambingsbehån. Sen tror jag allt är klart för att lillkillen ska komma :).

Är ni klara med allt?

• BlankaBlanka

Nu har jag köpt det sista på Babyhuset på

Nätet. Har ni tittar på miniroom.se väldigt fina saker med rätt dyra.

Nu ska jag också iväg och köpa hallonbladste. Har ni hört att man ska smörja in underlivet med olja de sista veckorna. Då ska man inte spricka lika lätt och man blir "smidigare". Lite kladdigt men absolut värt det om det fungerar.

• BlankaBlanka

Jo men mandelolja går bra. Det använder jag. Inga bristningar än så länge, jag smörjer, smörjer och smörjer.

Sover ni ok? Min nattsömn har blivit helt störd. Vaknar vid fem på morgonen läser någon timme och sedan äter frukost. Sedan lyckas jag ändå somna om eller vila på fm. Tur det. Jag brukar kunna sova hur bra som helst.

Nu är det nedräkning och 13 dagar kvar till BF.

• BlankaBlanka

Åh Danisen. Va härligt att bli lite firad :). Vas gör man på en sån? Har aldrig varit på någon. Inte för att det är någon skillnad på graviditeter men jag tycker absolut vi är värda att bli firade lite extra. Vi har ju kämpat på så länge. Blir ibland tårögd när jag tänker på det. Fy tusan va bra jobbat av oss alla!

• BlankaBlanka

Jag har gått upp 17 kilo totalt och hoppas att det stannar där. Nu är det bara 7 dagar kvar till BF.

Igår tog vi lite extra kort på min gigantiska mage. Tyvärr har jag nu fått bristningar under magen :(. Jag smörjer och smörjer men det hjälper inte. Ja ja sånt ät livet, det finns värre saker. Han växer i allafall så det knakar där inne :). Viktigaste är ju att han mår bra.

Längtar sååå till att han ska komma nu.

• BlankaBlanka

Har ni köpt eller hyrt TENS maskin? Jag har inte bestämt mig om jag ska prova eller inte.

Jag dricker Hallonbladste. Inga stora mängder men ska nu öka upp sista veckan innan BF. Hur mycket dricker ni?

Lite farligt att vara hemma så mycket. Det är ju så lätt att köpa saker på nätet :). Igår köpte jag pojkbaby kläder på Zara.se De har så otroligt söta barnkläder.

• BlankaBlanka

Aha tack, jag ska spana in den från Clas Ohlson. Kan ju vara bra att ha. Min man har rätt ont i ryggen ibland.

Nej vad är Väla för något?

• BlankaBlanka

Oj oj här händer det verkligen saker. Hoppas det går bra med vändningsförsöket Danisen. Min vän fick också göra ett och det lyckades. Vilken liten luring som vände på sig. Kände du det själv eller var det barnmorskan som kände?

Här händer just nu inget alls. Min BF var igår och jag väntar med spänning på att det ska starta. Ska försöka mig på en promenad idag och se om jag kan få igång den :).

Har fått jätte svullna händer och ont i handlederna.

Håll tummarna att det sätter igång svart. Orkar inte vänta längre...

• BlankaBlanka

Spännande med slempropp. Hur såg det ut?

Jag har haft rätt kraftig mensvärk på kvällarna men inget mera än det. Åh va spännande! Känns som det närmar sig för alla nu :).

Kan rekommendera att ladda ner podden barnvagnspromenader, rolig att lyssna på och ger bra tips. Hon kan ibland vara lite gammeldags men man kan sålla lite bland råden.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014