ellisellinor skrev 2015-01-23 07:21:45 följande:
Detta var en mycket givande tråd för mig att läsa. Tack för att ni delar med er! Jag har precis gått igenom en liknande situation och jag ver inte hur jag ska finna styrkan till att återgå till mitt jobb. Har varit sjukskriven i två veckor och jag är inte ok.
Vi tog ett svårt beslut i v. 20 om att avbryta graviditeten då vår lilla hade missbildning i tarmen samt downs syndrom. Vi tror att vi besparade henne mycket lidande men tankarna går fram och tillbaka om vi verkligen gjorde rätt. Jag födde en välskapt liten flicka och vi hade henne hos oss, höll om henne och sörjde henne. Jag har mått så dåligt efteråt och sorgen är stor. Känslorna är svåra att hantera och jag vet inte om jag har rätt att sörja detta lilla barn som inte var färdigt.
Hej!
Jag beklagar verkligen att du också har varit med om detta, men varmt välkommen till tråden. Som sagt, även fast man egentligen önskar att ingen skulle behöva vara med om något sånt här så är det ändå ganska skönt att hitta fler med samma erfarenhet att få stöd från, man känner sig mindre ensam och konstig på det sättet. Ni tog ett beslut för som såvitt ni kunde förstå var det bästa för er lilla flicka. Så ni gjorde rätt! Håll fast vid det! Och det är klart du har rätt att sörja! Ni har ju förlorat ett barn.
Jag avbröt pga acrani för 1,5 vecka sen. Var då i vecka 21. Jag tycker ändå att jag under omständigheterna mår ganska ok, även om det går i vågor och kommer svackor. Jag är sjukskriven 1,5 vecka till, fick totalt 3 veckors sjukskrivning efter avbrytandet, och då hade jag redan varit hemma nästan en vecka sedan beskedet, och innan det var jag julledig i nästan 3 veckor, så det känns som att jag inte har jobbat på en evighet. Jag har verkligen delade känslor om det där att gå tillbaka till jobbet. På ett sätt ser jag fram emot att få något annat att fokusera på. Samtidigt är jag rädd att gå in för hårt just för att kunna glömma och riskera att typ gå in i väggen istället. Det blir såklart lite jobbigt att träffa alla kollegor också, men jag tänkte faktiskt försöka ta mig till kontoret någon gång nästa vecka för att ta en fika och träffa några stycken av de närmaste kollegorna iaf för att avdramatisera lite inför starten.
Stor styrkekram till er! <3 <3