Inlägg från: Lillekott |Visa alla inlägg
  • Lillekott

Bojkottar du något varumärke?

Bojkottar företaget Coca-Cola med alla dess produkter sen jag sett dokumentären om hur de förstör och stjäl vatten från invånarna i Sydamerika. Och även för att de mörkar om ingredienserna...

Hemmavid bojkottar vi Elgiganten efter deras reklam med rasistiska inslag med Dogge som erbjuder tv-apparater i "Svenne-storlek"

• Lillekott
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-14 17:28:17 följande:
    Kan ni inte skriva varför ni bojkottar också? Det är många som bara skriver X.
  • Lillekott

Känns som att man borde bojkotta de flesta :( vad ska man då leva av? Kom på att vi bojkottade McDonalds under ett helt år då de sponsrar sportsammanhang i länder som Kina och Ryssland.. Och för att man får ont i magen av maten :(

• Lillekott
    mmg skrev 2014-03-15 09:50:06 följande:
    Du vet om att Dogge liknat kvinnor vid hundar också, när han och en kompis stod och rappade och juckade i tv4:s morgonsoffeprogram? Har ogillat honom starkt sedan jag såg det på tv 2011, och konstaterade att han visar upp en liknande attityd i sina olika musikvideor på Youtube.

Jag försöker påpeka det för alla som använder honom som reklamskylt, ifall de i all hast undgått att upptäcka vilka värderingar han faktiskt står för.

Verkar som att det faktum att han är från förorten och har blivit rikskändis gör att han per definition klassas som 'förebild', sedan är alla döva för vad han predikar för ungdomarna han sägs vara förebild för.
    Nä, missat det. Slutade kolla på honom för länge sedan. Men nu blev det ett minus till för vovven.
  • Lillekott

Bojkottat Elgiganten i flera år nu efter den osmakliga reklamen om "Svenne-tv" efter nån rappares reklam där man fick en cyckel på köpet.. hade det sagts något om en "blatte-tv" på köpet hade det blivit ramaskri!

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?