Inlägg från: Björnmossa |Visa alla inlägg
  • Björnmossa

Bojkottar du något varumärke?

Nestlé i viss utsträckning (de äger mer än man tror, men jag låter bli att köpa det när loggan är på förpackningen iaf), Sisley om det fortfarande finns, Shell om det inte är nöd. Säkert fler som jag inte kommer på just nu.

• Björnmossa
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-14 17:28:17 följande:
    Kan ni inte skriva varför ni bojkottar också? Det är många som bara skriver X.
    Ok!

Nestlé: lurar kvinnor i tredje världen att deras mjölkersättning är bättre än bröstmjölk.
    Sisley: heroinchiclooken
    Shell: oljan i Afrika

Tråden har fått mig att tänka på Saltå kvarn/Weleda (tokstollarna i Järna) och American Apparel (sexister).
  • Björnmossa
    Betty Boop skrev 2014-03-14 18:08:19 följande:
    Kan nån förklara varför ni bojkottar Saltå Kvarn? Trodde att de var sååå ekologiska och "duktiga".
    Det är antropologerna som har det. Är inte helt insatt men:

1) De förespråkar någon slags alternativ medicin där man inte ska vaccinera barn och där cancerpatienter ska botas med typ våtvarma omslag.
    2) Biodynamisk odling = helsjukt. Exempel från Wikipedia: "Röllekablommor pressas in i urinblåsor från kronhjort, placeras i solen under sommaren, i marken under vintern och grävs upp på våren."
  • Björnmossa
    Aniiee skrev 2014-03-14 18:50:22 följande:
    Usäkta en som dels är antropolog och dels släkt med den som hittade på antropoSOFERNA (järnaidi...em....folket....), men det är ABSOLUT inte samma sak =P
    Noooo! Skäms Jag vet skillnaden egentligen, lovar!!
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?