Inlägg från: Moolie |Visa alla inlägg
  • Moolie

Bojkottar du något varumärke?

Bennetton efter deras skandal om de stackars fåren som de skar av hud på i nacken för att förhindra att parasiter sätter sig där.... HM pga att de avsäger sig allt ansvar och lägger det på underleverantörerna. Jysk. För det har sådan skit-kvalitet på sina möbler.... Man borde få det gratis. Deras sängar däremot är bra.... Barilla pga homo-skandalen.... Preem efter dieselskandalen med en kille vars bil rasade efter att ha använt deras diesel. Ah, finns säkert fler... Kommer bara inte på dem nu! :) Tyvärr har jag varken lust eller vilja att sätta mig in i andra företags hemlisar... Tex om vilka bananer man ska köpa... Dubbelmoral så det står härliga till! :)

• Moolie
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 19:57:54 följande:
    Det här gör man fast i baken på rutin på australiska merinolamm. De ger den klifria ullen och finns lite var stans, bojkottar du all ull? Det borde du om du tänker på djuren.

Det mesta jag köper är syntetiskt eller bomull. Men det är förmodligen både barnarbete och miljöavfall inblandat.... :)
  • Moolie
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 20:09:21 följande:
    Bomull är bland de värsta ur miljösynpunkt faktiskt. Hur man än vänder sig har man ändan bak...

Precis! :)
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?