Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Bojkottar du något varumärke?

Nej.

Vardags-svenssonsbojkott är dessutom lika effektivt som att skjuta en blåval med en vattenpistol.....

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Aniiee
    Björnmossa skrev 2014-03-14 18:32:00 följande:
    Det är antropologerna som har det. Är inte helt insatt men:

1) De förespråkar någon slags alternativ medicin där man inte ska vaccinera barn och där cancerpatienter ska botas med typ våtvarma omslag.
    2) Biodynamisk odling = helsjukt. Exempel från Wikipedia: "Röllekablommor pressas in i urinblåsor från kronhjort, placeras i solen under sommaren, i marken under vintern och grävs upp på våren."
    Usäkta en som dels är antropolog och dels släkt med den som hittade på antropoSOFERNA (järnaidi...em....folket....), men det är ABSOLUT inte samma sak =P
  • Aniiee
    ASD03 skrev 2014-03-14 18:52:14 följande:

haha :D 

Förresten jag tror inte att ni ska ge upp era bojkottar! Det handlar om personligt ansvar. Att inte ge pengar till någon man annars aldrig skulle om man mötte dem eller det ansikte emot ansikte. 

Nestlé har orsakat spädbarnsdöd, har spräckt fackförbund, har försökt att privatisera vatten, har använt sig av konstiga kemikalier etc. 

Skulle ni bjuda en sån person på kaffe? : ) 

Du gör ett litet felslut: Nestle är inte EN person. Det är inte ens EN division eller EN koorperation......
  • Aniiee
    Björnmossa skrev 2014-03-14 19:30:08 följande:
    Noooo! Skäms Jag vet skillnaden egentligen, lovar!!
    Tungan ute
  • Aniiee

Ni som bojkottar Barilla: Ni äter inte knäckebröd, eller?

• Aniiee
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 19:56:10 följande:
    Typ aldrig, men vadårå?
    Tänkte bara eftersom Barilla äger Wasabröd och Wasabröds knäcke är väl sverige mest sålda....

Alltså, jag tycker att folk får göra som de vill, så bojkotta på, men jag tycker om när fok är konsekventa....

BTW, Nestle-bojkottare. Häägen-Dasz och Mövenpick går också bort, va? Och Purima hund- och kattmat? 

Som sagt, konsekvent...
  • Aniiee
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 20:07:37 följande:
    Det är precis av den här anledningen man måste sluta tänka bojkott och börja fundera över konsumtionen över lag.
    En bjkott leder bara till ett nytt dotterbolag, en ny konsern som det tar 10 år innan människor upptäcker
    Det var inte riktigt min poäng, men absolut.
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 20:05:46 följande:
    Usch då, bra att veta.
    Ärligt, nu: Tror du på allvar att Wasabröd har något som hellst med att göra med vad chefen för Barilla hasplade ur sig?
  • Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:16:30 följande:
    Allt från Israel.
    USB-teknologi också?
  • Aniiee
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 20:42:33 följande:
    Någon som vet om det skövlas skog eller något skit för att få fram sojaprodukter?
    Svar ja!
  • Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:54:08 följande:
    Ja
    Hur gammal teknologi sitter du på egentligen? =P
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?