Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Bojkottar du något varumärke?

Varför bojkottar så många halalslaktad kyckling? Vet ni hur kycklingslakt går till i Sverige? För jag kan då inte se någon skillnad mellan hur "vanlig" slakt går till jämfört med halalslakt, när det gäller kyckling. (Bortsett från att djuret ska vara vänta mot mecka och att slaktaren ska vara muslim).

• Anonym (?)
    Anton Chigurh skrev 2014-03-15 08:58:29 följande:
    Blir en halalslaktad kyckling bedövad innan halsen skärs upp ???

Jag har nämligen varit på studiebesök på ett svenskt kycklingslakteri och där blev kycklingarna bedövade med elström innan halsen skärs upp och kycklingen tappas på blod. 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    ALLA djur som slaktas i Sverige bedövas före slakt, oavsett slaktmetod. Även gris och nöt. Så köper du svenskt kött vet du att djuret var bedövat innan halsen skars av.

Jag skulle helst köpa kyckling som slaktats på gården den växt upp på, även om det innebar att den slaktats genom att huvudet höggs av utan bedövning, men det verkar vara svårt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Förälder) skrev 2014-03-20 19:43:30 följande:

Bojkottar alla Malmö FF:s sponsorer (Swedbank m fl) eftersom de inte offentligt tar avstånd mot att Malmö FF låter en dömd sexbrottsling representera klubben. För mig spelar det ingen roll att personen avtjänat sitt straff, han utnyttjade ett barn och i min värld är det inte OK på något sätt.

Får man fråga om du tar avstånd till allt och alla som inte dömer ut sexbrottslingar med avtjänade straff. Eller är det bara aktuella saker som media skriver om som du bojkottar?
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?