Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Bojkottar du något varumärke?

Matställen med dålig service

Försöker undvika McD etc men har man barn så blir det ju någon gång.

Har bojkottat Coca Cola i i omgångar pga att de hyr in paramilitära trupper för att trakassera och skjuta fackligt anslutna i Sydamerika, men det är svårt när ens man inte dricker kaffe och ibland kräver en cola för att jobba. 

Jag tycker det är väldigt ironiskt att sosse-Svensson kan med att köpa Cola för tusentals spänn om året.
    ..
    Köper inte Icas/Hemköps egna märken utan mejeriprodukter etc från Sverige.

Bojkottar i princip smink (utom 5-6 gånger om året) och alla krämer eftersom de bara är onödiga i de fall de inte är rakt av skadliga. Samma gäller 99% av alla fåniga doftprodukter, Airwick, Glade och vad det heter.
    Samband är visade mellan användning av för mycket rengöring/doftprodukter och astma.

Bort sköljmedel, bort spolglans- ni har inget i mitt hus att göra! Tensider är irriterande och predisponerar för allergier och hudproblem.

Är försiktig med hårfärgning- vill inte öka min blåscancerrisk.
    --
    Och sist men inte minst- Boxer-Robert. Jag kommer ALDRIG att köpa nåt av det företaget för den gubben är så ful, sexistisk och trög så jag spyr.

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Themis
    Godnatt skrev 2014-03-15 09:08:45 följande:
    Produkter med antibakteriella ämnen låter jag bli att köpa. Allt från silver i kläder till barfotaskor med bakteriedödande innersula.
    Bra jobbat!
  • Themis
    puss skrev 2014-03-15 09:15:55 följande:
    Men varför?
    En miljö som är skadlig för liv är inte bra för oss människor heller och om man inte dagligen exponeras för mjältbrand, tuberkelbakterier och paratyfus så finns det ingen anledning att rengöra som om man gjorde det, eftersom de elaka jävlarna klarar sig bäst mot rengöringsmedlen.

Jag har hellre fredliga laktobaciller i kylen, bacillus subtilis i badrummet och i mig och kanske några propionsyrabakterier i gympadojorna än att döda av dem för ofta och lämna plats för värre saker.

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?