Inlägg från: Anonym (ekobanan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ekobanan)

Bojkottar du något varumärke?

Jag äter inte kött och försöker att köpa ekologiskt, närproducerat och efter säsong så mycket som möjligt. Köper alltid ekologisk mjölk, bananer, kaffe, potatis (när det finns i alla fall) samt kött till min sambo som äter kött. Även om man inte har möjlighet att alltid köpa allt ekologiskt så kan alla göra något. Läs gärna mer på Naturskyddsföreningen om varför det är så viktigt att handla rätt just när det gäller dessa varor: www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/5-viktiga-varor-att-byta-till-eko

Sen så bojkottar jag också Barilla pga av deras uttalande rörande homosexualitet. Och bojkottar definitivt alla produkter innehållande palmolja då konsumtion av sådana produkter har förödande konsekvenser för regnskog och flera djurarter som lever där bl.a. orangutanger!! Läs, lär och agera: brainsauce.net/interesting-stories/heart-please-dont-ignore-post-need-let-whole-world-know-whats-happening/

Palmolja finns även i många hudkrämer och sminkprodukter och om inte ovanstående orsaker är tillräckliga för att bojkotta sådana produkter så kan det vara värt att veta att palmolja inte ska användas på huden, speciellt inte i ansiktet, då den täpper igen porerna och orsakar finnar och andra hudproblem.

Bojkotta palmolja och produkter med palmolja i och hjälp till att skydda naturen och djuren!

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?