Inlägg från: Anonym (asdjka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdjka)

Bojkottar du något varumärke?

Jag har försökt bojkotta Nestle men  insåg att det är så svårt att det inte är någon ide.
    Alla bojkotter är tämligen meningslösa så länge såm v i  konsumerar som vi gör, det ska vara er och billigare Det är alltid någon som betalar fr våra billga varor - arbetarna i Kina, Indien, Afrika...
    Idag konsumerar jag inte mer än jag behöver, - det är den bästa bojkotten av alla.

• Anonym (asdjka)
    ASD03 skrev 2014-03-14 18:52:14 följande:

haha :D 

Förresten jag tror inte att ni ska ge upp era bojkottar! Det handlar om personligt ansvar. Att inte ge pengar till någon man annars aldrig skulle om man mötte dem eller det ansikte emot ansikte. 

Nestlé har orsakat spädbarnsdöd, har spräckt fackförbund, har försökt att privatisera vatten, har använt sig av konstiga kemikalier etc. 

Skulle ni bjuda en sån person på kaffe? : ) 

Precis som många andra globala företag. Skulle du köpa en guldring, mobil , svensk grön el eller en Fanta?
    Företagen är inte duma utan döljer verksamheten i en snårskog av dotterföretag.
  • Anonym (asdjka)

Moolie skrev 2014-03-14 19:43:01 följande:
    Bennetton efter deras skandal om de stackars fåren som de skar av hud på i nacken för att förhindra att parasiter sätter sig där.... HM pga att de avsäger sig allt ansvar och lägger det på underleverantörerna. Jysk. För det har sådan skit-kvalitet på sina möbler.... Man borde få det gratis. Deras sängar däremot är bra.... Barilla pga homo-skandalen.... Preem efter dieselskandalen med en kille vars bil rasade efter att ha använt deras diesel. Ah, finns säkert fler... Kommer bara inte på dem nu! :) Tyvärr har jag varken lust eller vilja att sätta mig in i andra företags hemlisar... Tex om vilka bananer man ska köpa... Dubbelmoral så det står härliga till! :)

Det här gör man fast i baken på rutin på australiska merinolamm. De ger den klifria ullen och finns lite var stans, bojkottar du all ull? Det borde du om du tänker på djuren.
  • Anonym (asdjka)
    Aniiee skrev 2014-03-14 20:04:11 följande:
    Tänkte bara eftersom Barilla äger Wasabröd och Wasabröds knäcke är väl sverige mest sålda....

Alltså, jag tycker att folk får göra som de vill, så bojkotta på, men jag tycker om när fok är konsekventa....

BTW, Nestle-bojkottare. Häägen-Dasz och Mövenpick går också bort, va? Och Purima hund- och kattmat? 

Som sagt, konsekvent...
    Det är precis av den här anledningen man måste sluta tänka bojkott och börja fundera över konsumtionen över lag.
    En bjkott leder bara till ett nytt dotterbolag, en ny konsern som det tar 10 år innan människor upptäcker
  • Anonym (asdjka)
    Moolie skrev 2014-03-14 20:04:57 följande:

Det mesta jag köper är syntetiskt eller bomull. Men det är förmodligen både barnarbete och miljöavfall inblandat.... :)
    Bomull är bland de värsta ur miljösynpunkt faktiskt.
    Hur man än vänder sig har man ändan bak...
  • Anonym (asdjka)
    Lillekott skrev 2014-03-14 20:10:22 följande:
    Känns som att man borde bojkotta de flesta :( vad ska man då leva av? Kom på att vi bojkottade McDonalds under ett helt år då de sponsrar sportsammanhang i länder som Kina och Ryssland.. Och för att man får ont i magen av maten :(
    Det funkar inte att bojkotta för att de stora företagen är av samma skrot och korn. Det man kan gra är att ställa sig frågan om man måste ha den där prylen, om man kommer att äta maten elelr om den riskerar att slängas. 30% av all mat producera för att slängas! Svaret är alltså att man konsumerar det man vill men man gör det med eftertanke.
  • Anonym (asdjka)
    puss skrev 2014-03-14 20:13:16 följande:
    Jag känner en som bojkottar CC. Han dricker fanta ist...
    Underbar logik. Foten i munnen
  • Anonym (asdjka)
    bitterkopp skrev 2014-03-14 20:17:34 följande:
    Jag är vegan. Så nej, inga mediciner för mig. Jag sätter djuren framför mig själv i värde.
    Jag tvivlar inte på din övertygelse däremot hur "man" reagerar då det verkligen gäller.
    Jag tror inte att det finns speciellt många med tex cancer som medvetet väljer döden för att medicinen testats på djur. Eller epilepsi, ALS, MS eller andra allvarliga och potentiellt dödliga sjukdomar.

Har du funderat över det scenariot eller om ditt barn skulle vara drabbat och om du tror att det även då är djuren som står över dig? Jag undrar bara över dina tankar.
  • Anonym (asdjka)
    puss skrev 2014-03-14 20:28:44 följande:
    Det där fattar inte folk. Att vara emot djurförsök för ALLAS räkning är ju inte samma sak dom att tacka nej på individnivå.
    Ja, det är lätt att kräva stopp för djurförsök för alla men sen när det väl kniper så är det inte så dumt ändå att medicinerna finns.
  • Anonym (asdjka)
    puss skrev 2014-03-14 20:35:28 följande:
    Tycker det är pissigt stt försöka bestämma om att ANDRAS mediciner ska bojkottas.
    +1
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?