Anonym (sverker) skrev 2014-03-18 21:54:56 följande:
Jag har förstått att du inte håller med men alla som kan läsa fattar att det beror på att du bara läser fyra (4!) ord av ett helt sammanhang. Klart att det är lätt att inte hålla med och munhuggas då.
Nä, jag fattar att du inte fattar och ärligt är det ingen ide att ens försöka eftersom du läser så få ord.
En grundläggande sak som du missat för att du inte LÄSER är att tråden inte handlar om DIG och jag diskuterar inte DIG. Men lägg upp hela ditt hem, all din konsumtion, alla dina vanor och ovanor så kan vi börja diskutera.
Jag antar att du är färdig med redovisningen i morgon så vi återupptar diskussionen då.
Jag har läst alla dina inlägg och svarar utifrån mig själv eftersom jag vet att det jag svarar är sant. Till skillnad från det du svarar i form av vad "man" gör. Det stämmer ju inte, "man" dvs jag och d flesta jag känner, gör inte alls så.
Du anser att en bojkott inte gör någon nytta mer än att "man" själv ska känna sig bra. Ok, det får stå för dig. Jag håller fortfarande inte med.
Du skriver att det inte är någon vits med att bojkotta vissa varor om "man" överkonsumerar eller handlar en massa annat från samma bolag. Nej, har någon sagt något annat?
Vill du ha de svar du efterfrågar utan att gå in med härskarteknik och fördumma folk föreslår jag att du beter dig lite trevligare och frågar om det du faktiskt vill ha svar på istället för att hävda andra personers lässvårigheter.