Inlägg från: poirot |Visa alla inlägg
  • poirot

Bojkottar du något varumärke?

Jag bojkottar inget, men jag försöker välja det jag tror är bättre framför det jag tror är sämre så det får väl lite samma effekt.

Sedan tycker jag det är lite fånigt att göra fattiga till offer som inte kan påverka alls, det är klart att de kan! Dock kan det vara värt att komma ihåg att fattiga även om de inte gör medvetna val fortfarande har en mindre påverkan på miljön helt enkelt genom att de konsumerar mindre. 

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • poirot
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-16 11:45:40 följande:
    Det är än mer fånigt att kräva att  fattiga ska bli vegetarianer om de inte har råd att välja "rätt". Eller att man alltid tolkar diskussioner där fattigdom nämns som att de görs till offer, det är bara ett sätt att negligera för att slippa diskutera.

Diskussionen uppstod vid frågan varför folk kan vara så totala idioter som väljer danskt kött när det finns svenskt. Det handlar således inte om att göra någon till offer utan att man måste se verkligheten som den är utanför sin egen verklighet.
    Det har inte slagit dig att även människor som har pengar kan ha varit i en situation där de inte har haft pengar?
  • poirot
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-16 12:09:18 följande:
    Det har inte slagit dig att det som inte nämns inte nödvändigtvis inte existerar?
    Jag svarar självklart enbart på det som nämns. Liksom du.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?