Inlägg från: Madmoiselle |Visa alla inlägg
  • Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Madmoiselle
    Godnatt skrev 2014-03-15 21:48:31 följande:
    Kan jag äta djur kan jag bära dess päls och skinn.

Fast många djur föds upp bara för pälsen, köttet används alltså inte, exempelvis mink och räv.
  • Madmoiselle
    ASD03 skrev 2014-03-15 21:49:22 följande:
    Måste faktiskt säga att detta är rätt korkat. Max-grejen alltså.

Max är bland Sveriges bättre om inte bästa företag. De har haft en skandal och det var städhjälpen som de dock hyrde in genom entreprenad (suck)  men det har de slutat med.

De planterar träd i Afrika, har schyssta arbetsvillkor, gratis kaffe, rena lokaler, alltid färsk mat, svensk mat, radio med enbart svenska artister som de därmed stödjer, gratis tidning, anställer handikappade, mm.

De gör allt rätt! De är ett mönsterföretag och så bojkottar du dem. De är en symbol för Sverige. Jag hoppas fan inte att du istället äter på McDonalds som gör lite tvärtom emot det jag skrev ovan. För det är att ta för hårt på ett jäkla uttalande som deras ägare gjort och inte alls hårt på vad folk faktiskt gör. 

Max skapar nog en bättre image och mer stolthet över att vara svensk än vad SD gör ... 

• Madmoiselle
    QueenBeee skrev 2014-03-15 22:00:28 följande:
    Oj, Wasa också? Det var mer än vad jag visste! :O (Alltså deras ställning osv.)

Wasa och Barilla är samma företag.
  • Madmoiselle
    Echo skrev 2014-03-16 13:47:04 följande:
    Om man tror att ingen har mindre att leva på än normen för socialbidrag är man rätt naiv.

Om man har mindre har man rätt till att söka socialbidrag och gör man inte det får man skylla sig själv.
  • Madmoiselle
    QueenBeee skrev 2014-03-16 14:39:18 följande:
    Varje dag lär man sig något nytt! :)

• Madmoiselle
    Anonym (Randomgirl) skrev 2014-03-16 14:56:16 följande:
    Ni som bojkottar Coca cola för att de fraktar in mysko saker som i dendär dokumentären om Coca cola, borde väl veta om då att Fanta och Sprite och säker nån fler dricka tillverkas av Coca cola Company. Det står i ganska liten text på Fanta och Sprite flaskorna. Så om ni vill sluta stödja Coca cola helt så köp av Coops cola eller icas cola för de har inget med "det riktiga" Coca Cola att göra.

Fast det vet väl alla?
  • Madmoiselle
    Tihi skrev 2014-03-16 19:44:36 följande:
    Vad lär vi oss av den här tråden? Jo, att det inte går att handla nånting alls utan att någon får lida.

Fast man får ju prioritera, allt är inte lika viktigt.
  • Madmoiselle

Monchichier: Orka hålla på och copy past: a en lista som tar upp en hel sida. Har du inget bättre för dig?

Olika saker är olika viktiga och man prioriterar olika saker olika högt.

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?