Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Bojkottar du något varumärke?

Bojkottar postkodslotteriet som delar ut miljontals kronor till ett internationellt brottssyndikat.

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Anonym (gro) skrev 2014-03-16 15:42:17 följande:
     Stor del av de som arbetar på israeliska företag är palestinier, så en sådan bojkott hjälper knappast den palestinska befolkningen, snarare tvärtom. Visste du om att i Knesset (Israels styre, typ), sitter det palestinier och inte bara israeler, att Israel är den enda demokratin i hela mellanöstern?

Bojkottar du varor från Kina också? Kan du tänka dig att åka till Turkiet eller Egypten på semester? Varför/varför inte?

Jag köper gärna israeliskt, däremot finns väl knappast några produkter från de palestinska områdena att köpa? Produceras det någonting där överhuvudtaget förutom de tämligen värdelösa Qassamraketerna?
  • Rataxes
    Monchichier skrev 2014-03-16 23:04:36 följande:
    Shell, har samarbete med citibank och 7-eleven.
    ST1 är shell och stoooor sponsor till Formel 1. För att skrapa lite på ytan.

Nestlé, är bland annat:
    After Eight
    Cheerios
    Hemglass
    Kit Kat
    Lion
    Mövenpick
    Nescafé
    Nespresso
    Perrier
    Smarties
    Zoégas
    Dolce Gusto
    pure life 
    San Pellegrino
    Vittel
    PowerBar
    Juicy Juice
    Häagen-Dazs 
    Aero
    Galak
    Nestle Fitness
    maggi
    Buitoni
    Nestlé Purina Pet Care
    Felix
    Friskies
    Purina ONE

Nestlé är också en av huvudägarna till bland annat L'Oreal sfären, Findus, Coca Cola Company och Colgate Palmolive.

För att skrapa på ytan
    Tänk vad duktig du är som klarar av att hålla allt det där i huvudet när du handlar...

• Rataxes
    Anonym (sverker) skrev 2014-03-17 12:05:28 följande:
    Men så svårt är det väl inte? Jag brukar handla en tesort av ett visst märke, en kaffesort, en slags juice osv. Sen är det inte så svårt att checka av det man brukar handla med de listor som finns för exempelvis cocacola och nestle. Jag vet inte hur du handlar men eftersom du verka tycka att det är svårt eller krångligt så handlar du kanske helt oförutsägbart och det som finns närmast. Då är det klart att det blir svårt.
    Eller så bryr jag mig helt enkelt inte...

• Rataxes

Bojkottar postkodslotteriet som delar ut miljoner till kriminell verksamhet.

• Rataxes
    Arbetsvegan skrev 2014-03-20 20:47:33 följande:
    Jag skulle aldrig ens fundera på att delta i skiten men upplys mig, vad är det du syftar på?

85 miljoner till brottsyndikatet greenpeace...
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?