Inlägg från: Echo |Visa alla inlägg
  • Echo

Bojkottar du något varumärke?

Saltå kvarn. Och Demetermärkta produkter.

• Echo
    karet skrev 2014-03-15 00:39:39 följande:

Vad är dåligt med Saltå Kvarn?

Korta svaret: att Saltå Kvarn ägs av en vaccinationsfientlig sekt (vilket är min uppfattning om antroposoferna). Den biodynamiska odlingen tycker jag visserligen är fjanteri men det är Vidarkliniken (som har samma ägare) som jag absolut inte vill stödja. Det trista är ju att många köper produkterna av goda anledningar (vill köpa ekologiskt, hållbar utveckling) utan att ha den blekaste aning om vad man stödjer.
  • Echo

Om man tror att ingen har mindre att leva på än normen för socialbidrag är man rätt naiv.

• Echo
    puss skrev 2014-03-16 15:13:59 följande:
    Du är nog i fel tråd.
    Kanske det. Men det var ett himla malande om vad man har råd och inte råd med om man är fattig. Jag påpekar bara att socialbidragsnormen inte är bottenläget. Många lever fattigare än så och måste således fatta beslut utifrån sin egen ekonomi. Och för deras val spelar normen ingen roll eftersom den ändå är ouppnåelig. Så jag kankse är i fel tråd, men isåfall är alla som har diskuterat ekonomi här (inklusive du) minst lika fel ute
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Echo

Är man på något sätt intresserad av företags inställning till folkhälsa så bör man ju definitivt bojkotta alla produkter där vinsten går till antroposoferna. 

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?