Inlägg från: Siilje |Visa alla inlägg
  • Siilje

Bojkottar du något varumärke?

Jag bojkottar HM.

Det känns helt enkelt bäst. Igentligen finns det många kedjor som säkert är värre men HM har vart så mycket skriverier om genom åren så det känns bra att inte handla där.

Jag äter bara svenskt kött helst direkt köpt från gård i den mån jag kan.

• Siilje
    Monchichier skrev 2014-03-18 10:08:08 följande:
    En kort lista den här gången också.

Du kan handla kläder på Acne, Filippa K, Nudie och Zara.

Du kan absolut inte handla på:

Cubus

Dressman

Bikbok

Carlings

Levi's Store

Wow

Wearhouse

Volt

Vivekes

Urban

Lindex

Kapp-Ahl

Indiska

JC

Brothers

POP

Gina Tricot

Åhlens

Ganska roligt det där, att man "bojkottar" det som media skriver mest om. När det finns företag som är 10 gånger värre. Om man känner för ämnet och vill göra skillnad, tar man då inte och kollar upp vad det sämsta alternativet är?

Så klart man gör. Det är faktiskt inte det enda stället jag undviker men HM och skriverierna var som gjorde att jag fick upp ögonen för detta. Sedan tror jag att det finns fler ställen som inte har rent mjöl i påsen bara det att dom inte "avslöjats" än.
  • Siilje

I mataffären tycker jag det dock är svårare. Jag försöker handla saker med så lite konserveringsmedel och konstgjorda ämnen som möjligt och så miljövänligt som möjligt.

Men det är rätt svårt att hålla sig ajour. Försöker så gott jag kan.

• Siilje
    Monchichier skrev 2014-03-18 10:08:08 följande:
    En kort lista den här gången också.

Du kan handla kläder på Acne, Filippa K, Nudie och Zara.

Du kan absolut inte handla på:

Cubus

Dressman

Bikbok

Carlings

Levi's Store

Wow

Wearhouse

Volt

Vivekes

Urban

Lindex

Kapp-Ahl

Indiska

JC

Brothers

POP

Gina Tricot

Åhlens

Ganska roligt det där, att man "bojkottar" det som media skriver mest om. När det finns företag som är 10 gånger värre. Om man känner för ämnet och vill göra skillnad, tar man då inte och kollar upp vad det sämsta alternativet är?

Sedan så handlar jag så gott som aldrig kläder från butikskedjor alls. Gjorde det på hm förr till barnen. Det var därför att jag skrev att jag undviker det nu.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?