Inlägg från: de Robespierre |Visa alla inlägg
  • de Robespierre

Bojkottar du något varumärke?

Allt som har med Monsantos att göra på något sätt. Dels deras egna produkt som RoundUp men även företag som använt Monsantos produkter för att får fram sin egen slutprodukt. De som kan hittas i Sverige är:

Cadbury, Campbells, Coca Cola, Green Giant, Heintz, Hellmans, Kellogs, Knorr, Kraft, Lipton, Minute Maid, Ocean Spray, Pepsi, Pringles, Quakers, Schweppes, Uncle Bens och Unilever.

Varför? Om du har tid så kolla på denna film.

• de Robespierre
    Anonym (sverker) skrev 2014-03-18 19:58:15 följande:
    Nu skrev jag trots allt ganska mycket mer än fyra ord.  Eftersom du medvetet(?) hoppade över min poäng så tar jag den igen: bojkotter är bara för att få rent samvete. I själva verket är det totalt verkningslöst så länge som vi konsumtionshetsar.
    Både rätt och fel i mina ögon. Monsanto lär ju inte gå i konkurs för att jag inte köper deras produkter. Inte heller de företag som använder Monsantos produkter. För mig handlar det istället om att jag inte vill utsätta mig för saker som de inte kan förklara som säkra. Inte heller bli en del i deras experimenterande med GMO mm för att de skall tjäna mer pengar - och om det går åt helv så är det vi som får ta notan.
  • de Robespierre
    Monchichier skrev 2014-03-19 09:49:57 följande:
    Tänker man så så är det väldigt mycket jag bojkottar, bland annat:
    Tobak,
    Droger,
    Alla företag som tillverkar inlines,
    Små bilar, 
    I viss mån alkohol,
    Internet Explorer
    Windows Vista
    Kollektivtrafik

Sedan bojkottar jag också bland annat:
    odoppade kex, kakor, skorpor och annat hårt som gnisslar mellan tänderna
    Broar
    Höga höjder
    Nikon
    Kicks
    Burger King
    Att betala räkningar
    Kattlådsrensning

För att jag inte vill utsätta mig för osäkra, otrevliga och tråkiga saker
    Mycket i din lista är saker som du inte tycker om eller anser tråkigt. Att med flit undvika saker pga etiska eller hälsomässiga skäl är lite annorlunda. Monsanto är ett stort företag som gång på gång har visat att deras vinst går före vår hälsa eller hur det kan påverka naturen. Jag vill inte spela rysk roulette med det jag skall lämna efter till mina barn. Och nej - jag är ingen trädkramare utan blir snarare förbannad på hur mycket Monsanto vill chansa för att deras aktieägare skall bli ännu rikare. De är så mäktiga att de har lyckats få till lagändringar i USA till deras fördel. Deras affärsidéer är ibland geniala. Men det är vi som får ta slutnotan. 
  • de Robespierre
    Echo skrev 2014-03-20 12:28:03 följande:
    Är man på något sätt intresserad av företags inställning till folkhälsa så bör man ju definitivt bojkotta alla produkter där vinsten går till antroposoferna. 
    Saltå Kvarn anyone?
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?