Era godaste varma smörgåsar
Har helt tappat inspirationen gällande varma mackor, vad har ni andra på mer än ost, skinka och tomat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-14 16:27
Dreglar över alla era goda tips!!
Har helt tappat inspirationen gällande varma mackor, vad har ni andra på mer än ost, skinka och tomat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-14 16:27
Dreglar över alla era goda tips!!
Jag kör ibland pizzastyle.Oregano och ketchup.
Ibland ananas.
Salami och finhackad vitlök funkar också.
eller så kan man ta en champinjonstuvning på Jättegott!
Skinka ost och tomat i botten då på ananasen ochpizzastylen
I ugnen:
1.
valfritt bröd (vi brukar välja runda vetebröd från polarbröd)
Makrill i tomatsås
oregano
ost
2.
Valfritt bröd
kryddad köttfärs
krossade tomater
ost
i Micron
Valfritt bröd
ost
tomat
salladskrydda
Jag brukar ha på överbliven köttfärssås. Ringla lite ketchup över också. En annan favorit är skinkstuvning på.
Pyttelite sambal,skinka,ost, och banan. Ja,vi kanske är tråkiga...
Tuna melt!
Blanda 1 burk tonfisk med cirka ½ dl majonnäs, ½ dl creme fraiche, hackad purjolök, 1 finhackad paprika, 1 dl ost av valfri typ och krydda med salt och cayennepeppar. Ös på på valfritt bröd (jag föredrar surdeg) och gratinera i ugnen i cirka 10 minuter. Räcker till 2-4 personer.
Bröd, skivad tomat, köttfärssås, stekt lök, bearnaise och sen toppad med ost. Bröd med smör, Kalles kaviar och sen ost (låter vidrigt men är så gott, om mat gillar kaviar förstås!). Svampstuvning och ost på en skiva bröd.ett ljust surdegsbröd är väldigt gott till alla mackorna!
Lövbiff och smörstekta kantareller, gratineras med ost och serveras med bea
1: rökta chilifrukter (brukar finnas inplastade), bacon, mozzarella, getost och skivade tomater
2: purjolök, panchetta och fontinaost, på surdeg
3: salami och fontinaost
4: Riktigt god, orange cheddar
5: krabbröra och ost på surdeg
Testa med mjukost/skonkost. Det tycker jag är bra omväxling.
Champinjonstuvning med tomat och ost på:)
Har två favoriter!
1. Ost, skinka, banan och curry!
2. Överbliven tacoköttfärs och ost!
Muuuums!!!
Herregud vad tråkigt jag känner mig när jag läser era recept :P
Min favoriter är ost och tomat samt ost,skinka och ananas.
Ljust bröd - hemgjord räkstuvning - hårt vispad äggvita som man blandar ner riven präst- eller västerbottenost i och sedan brer över räkstuvningen. Gratineras i ugn till fin färg.
Ljust bröd - kantarellstuvning - riven ost.
Tunnbröd - rökt skinka - tunna tomatskivor - tunnt skivad lök eller purjolök - riven eller skivad ost - rulla ihop och strö ev lite riven ost över - gratinera i ugn. Går också att värma i micron men blir inte lika frasiga då.
Bröd typ Njalla - tacosås - räkor/tacofärs/kycklingkött - riven ost. Gratinera i ugn. Servera ev med en klick gräddfil eller guaccamole.
Ljust bröd (rostbröd) som rostas eller värms i ugn.
Röra på gräddfil, majonäs, rom, räkor och en skiva avokado ovanpå
Bröd, smör, riven pepparrot, kokt skinka, skivad tomat, skivade champinjoner och ost.
Rödlök är en favorit och ha på ibland också.