Vad tycker ni om denna frisyr för en liten pojke?
Då min son har väldigt långt hår så JA. Varför skulle det vara konstigt??
Då min son har väldigt långt hår så JA. Varför skulle det vara konstigt??
Min son Odin(3år). Nu har jag dock klippt håret lite men det är fortfarande långt. Han har inga problem med att jag sköter hans hår.

Odin bakifrån.

Denna bild är tagen i går. Klippte av nästan en dm hår i förrgår då detsåg slitet ut i topparna. Som sagt det är inga problem att sköta hans hår på något vis=)

Han har fått skorna efter sin syster och älskar dom. Det är nalle puh på dom vilket han gillar. Han hade exakt likadana förra året fast blå. Men dom är ju för små nu. Btw har han rosa kläder också. Varför skulle han inte ha det? Mina tjejer hat blå kläder. Jag ser inte färger som "flick" och "pojk" färger utan bara som färger. Håret har vi bara låtit växa. Ser inte problemet i det heller. Bara för att han är pojke får man inte ha rosa skor och långt hår?? Konstigt att tänka så. Låter trist att vara så inrutad. Jag menar mina tjejer har ju rosa
Vad är det för fel med genus? Ja när han vill klippa sig får han göra det. Men än så
Länge är han TRE ÅR. Och har noll koll på vad och hur han förväntas vara och se ut av omgivningen. Han väljer dom kläder han tycker om. Ibland rosa med ponny på eller blå med drake. Tack och lov att han än så länge får vara som han vill utan att någon påpekar att han inte får ha vissa kläder färger eller viss längd på sitt hår för att han råkar vara född med snopp.
Min äldsta tjej har långt hår. Min näst äldsta har page. Varför? För att dom VILL ha det. Men bara för att dom är flickor är det ingen som ifrågasätter det.
Haha lite kul att du jämför långt hår och rosa tröja med det du radar upp. Det är så dumt att jag inte ens kommer bemöda mig att svara. Haha
Ja vill dom raka av håret så visst. Det är deras hår. Smink nej. Då jag inte tycker BARN ska behöva bry sig om att vara söta. Smink är för vuxna. Inte ens jag sminkar mig och jag är 31.
Jag kan inte fatta varför det är såå provocerande att min son och andra pojkar väljer att ha långt hår? Inte heller varför han ibland kanske väljer ett rosa plagg eller har ros skor. Uppenbarligen ÄR det provocerande eftersom någon bara MÅSTE påpeka hans rosa skor när resten av klädseln var HELT blå. Men rosa skor bara MÅSTE påpekas. Väldigt konstigt tycker jag..
HollyH exakt!!
Finns en bild i tråden där jag skulle visa min sons hår. På den bilder har han då rosa skor vilket någon snabbt måste påpeka. Just att dom var ROSA var tydligen en väldigt konstig sak. För han är ju (kors i taket) POJKE och då är ju rosa skor väldigt konstigt tydligen. Haha
Nehe!? Men min son BRYR SIG INTE. Om folk han inte känner eller har någon relation tror att han är en flicka.
Men suck. Han GILLAR rosa. Men han gillar också blått grönt orange. Han älskar sina nalle puh skor. Att dom råkar vara ROSA rör honom inte i ryggen. Varför är det såå hemskt att min son har rosa skor?? För vad jag kan se är det det ENDA plagget på bilderna som råkar vara rosa. Han har långt hår för att vi låtit det växa och han passar i det. Och för att han själv verkar trivas i sitt hår. Min äldsta dotter har också rosa skor och långt hår. Ska du inte ifrågasätta det också?? Jo han går på en förskola där det är flest pojkar men som tur är visar det sig att andra 3ÅRINGAR inte är lika dömande som vissa "vuxna" i denna tråd. Skrämmande är det, inte konstigt att det finns mobbing när barn har föräldrar som vissa av er...
Kam säga att min son väljer tröja själv på morgonen Ibland blir det rosa ibland blå. Han har kläder i alla färger precis som sina systrar. Varför skulle han inte ha det??