Ge aldrig pengar till dem. LÄS DETTA!!
Har ni någonsin tyckt synd om tiggare speciellt sådana som har barn som ligger i famnen och sover?
Jag tyckte synd om dem innan jag fick reda på detta, många av barnen är kidnappade, sålda eller lånade av andra för att tjäna pengar. Dessa små barn blir påtvingade alkohol eller droger för att se ut som att de sover, många gånger är barnet dött och ligger kvar i famnen på tiggaren tills det är sen dags att byta. Har själv varit med om och sett detta i Bangkok, min man var tvungen att dra mig därifrån samma kvinna samma barn som låg där i timmar sovandes, vilken två 3 åring ligger och sover i samma position flera timmar i sträck?
En man som låg ner på marken det såg ut som att han inte hade ben, det tog inte ens 5 min och han var borta. Hur steg han upp och gick i väg så fort? Lita inte på dessa människor och sponsra inte det här. Det skär i hjärtat varje gång jag ser det här. Bara i Stockholm har jag sett kvinnor som låtsas vara gravida och i London barn som ligger i famnen på tiggarna. Vill att alla ska vara medvetna om detta problem. Ni gör det inte bättre genom att ge pengar utan det förvärrar bara situationen.
www.bbncommunity.com/child-hands-beggar-always-sleeping/