• Anonym (GE ALDRIG PENGAR)

Ge aldrig pengar till dem. LÄS DETTA!!

Har ni någonsin tyckt synd om tiggare speciellt sådana som har barn som ligger i famnen och sover?
    Jag tyckte synd om dem innan jag fick reda på detta, många av barnen är kidnappade, sålda eller lånade av andra för att tjäna pengar. Dessa små barn blir påtvingade alkohol eller droger för att se ut som att de sover, många gånger är barnet dött och ligger kvar i famnen på tiggaren tills det är sen dags att byta. Har själv varit med om och sett detta i Bangkok, min man var tvungen att dra mig därifrån samma kvinna samma barn som låg där i timmar sovandes, vilken två 3 åring ligger och sover i samma position flera timmar i sträck? 

En man som låg ner på marken det såg ut som att han inte hade ben, det tog inte ens 5 min och han var borta. Hur steg han upp och gick i väg så fort? Lita inte på dessa människor och sponsra inte det här. Det skär i hjärtat varje gång jag ser det här. Bara i Stockholm har jag sett kvinnor som låtsas vara gravida och i London barn som ligger i famnen på tiggarna. Vill att alla ska vara medvetna om detta problem. Ni gör det inte bättre genom att ge pengar utan det förvärrar bara situationen. Rynkar på näsan

www.bbncommunity.com/child-hands-beggar-always-sleeping/

• Svar på tråden Ge aldrig pengar till dem. LÄS DETTA!!
  • Anonym (Emma)

Stackars barn!!!!! :(

• Maryam88

Finns barn som blir kidnappade och får lemmar avhuggna för att få mer sympati och på så vis få mer pengar..

• viseversa

Jag vet har läst om detta och det är VIDRIGT.. Ser man detta ska man ringa polisen på en gång.

Man blir bara så frustrerad när man ser andra ge pengar. Tack och lov har jag inte sett sådana barn i Sverige. Därför är det viktigt att få fram informationen till så många som möjligt att inte ge pengar till dessa människor!

• Anonym (mamma)

Åker aldrig till sådana länder. Tänker aldrig någonsin bidra till kvinno- och barnhandel...Fy vad hemskt.

• bängolle

Men snälla nån. Dom sitter med döda barn i famnen och tigger alltså? Säkert jättevanligt. Har säkert hänt, en del drar dig inte för nåt när det gäller pengar, men jag tror inte det är så vanligt att hugga armar och ben av barn för att kunna tigga bättre. Något för Klintbergs nya bok kanske.

bängolle skrev 2014-03-14 20:17:03 följande:
    Men snälla nån. Dom sitter med döda barn i famnen och tigger alltså? Säkert jättevanligt. Har säkert hänt, en del drar dig inte för nåt när det gäller pengar, men jag tror inte det är så vanligt att hugga armar och ben av barn för att kunna tigga bättre. Något för Klintbergs nya bok kanske.

Om man drogar ner barn för att få tyst på dem skulle det inte förvåna mig om det gjorde annat som att kapa ben. I alla fall så ska man inte ge dessa människor pengar. Det finns gott om onda människor i världen som gör allt för pengar tyvärr.
  • Anonym (ont i hjärtat)

Usch va ont det gjorde i hjärtat att läsa detta :( Har aldrig sett just detta själv och inte tänkt på det här sättet förut. Det är säkert extremt vanligt och blir så fruktansvärt ledsen när jag tänker på de stackar stackars små barnen..Det är en grym värld vi lever i, ett oskyldiga små barn? Jag kan inte förstå :(

• Pirum

Här är det nog dags att utöva lite sund källkritik. 

• Anonym (aldrig)

Jag ger aldrig något till tiggare, kommer aldrig någonsin göra. Såg ett klipp på fb där någon började med att förklara att hon sett vissa tiggare i sin stad och hon har alltid tyckt synd om dessa. En hade ex, dåligt knä och gick med käpp. Så stod hon en morgon i sitt  kök och tittade ut genom fönstret och såg MÅNGA av dessa tiggare gå i ett gäng mot stadens centrum, även han med käppen var där fast han använde inte käppen utan hade den på axeln. =(.

Min sambo (uppväxt i GBG) berättade även att han en kväll såg några av stadens tiggare samlas och en "rikemansbil" stannade och alla hoppade i bilen och gav denna man pengarna de samlat ihop =O.

Jag menar, självklart finns det "riktiga" tiggare där ute som verkligen behöver hjälp, men jag tänker ändå inte ge pengar till tiggare utan stödjer hellre olika verksamheter som hjälper de RIKTIGA utsatta.

• Anonym (milla)
    bängolle skrev 2014-03-14 20:17:03 följande:
    Tror inte det är speciellt vanligt idag MEN i fattiga länder (tex Indien) på 70-talet amputerades barn för att väcka mer sympati hos turisterna. Min pappa spenderade många år utomlands på den tiden och eftersom han jobbade med personer som kunde språket fick han både se och höra baksidan. 
  • Anonym (inget är enkelt)

Brukar inte heller ge, men igår satt där en gubbe sextioårsåldern som fick mig att tänka på min numera avlidna pappa, så då gav jag en slant i alla fall.

• Litet My
    Maryam88 skrev 2014-03-14 19:57:44 följande:
    Finns barn som blir kidnappade och får lemmar avhuggna för att få mer sympati och på så vis få mer pengar..
    Vet att i Indien finns det läkare som svart lemlästar barn åt ligor. Finns en del på nätet om det.
  • Litet My
    Anonym (milla) skrev 2014-03-14 22:55:27 följande:
    Tror inte det är speciellt vanligt idag MEN i fattiga länder (tex Indien) på 70-talet amputerades barn för att väcka mer sympati hos turisterna. Min pappa spenderade många år utomlands på den tiden och eftersom han jobbade med personer som kunde språket fick han både se och höra baksidan. 
    Det gör man fortfarande till viss del, oftast är barnen stulna.
  • Anonym (Mamma 2)

Stackars stackars barn. Gråter

• bängolle

Har nån sett med egna ögon hur barn sövs ner eller lemlästas? Eller hur vet man annars? Nån, oklart vem, läste något, oklart vad, som någon, oklart vem, skrivit som bevisade, oklart hur, att detta händer, oklart var? Som sagt, det har säkert hänt nån gång någonstans, men jag tror inte det är nåt vi i Sverige får se så ofta. Det där med falska krymplingar som tigger till ligor är nog vanligt däremot. Taskigt, dom förstör ju för en hel yrkeskår av seriösa tiggare.

• Litet My
    bängolle skrev 2014-03-15 08:45:41 följande:
    Har nån sett med egna ögon hur barn sövs ner eller lemlästas? Eller hur vet man annars? Nån, oklart vem, läste något, oklart vad, som någon, oklart vem, skrivit som bevisade, oklart hur, att detta händer, oklart var? Som sagt, det har säkert hänt nån gång någonstans, men jag tror inte det är nåt vi i Sverige får se så ofta. Det där med falska krymplingar som tigger till ligor är nog vanligt däremot. Taskigt, dom förstör ju för en hel yrkeskår av seriösa tiggare.
    Det är väl ganska självklart att de flesta i Sverige inte sett det. Däremot finns det flertal artiklar och intervjuer med dessa barn om man söker på utlänska sidor. I Sverige är det inte tillåtet med barntiggare öht.
Svar på tråden Ge aldrig pengar till dem. LÄS DETTA!!