Inlägg från: Anonym (hjälp.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp.)

son/dotter går på heroin,vad göra?

Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 06:39:47 följande:
    Vad är det för sjuka argument jag läser...... Bruka heroin med måtta? Dags att vakna upp till verkligheten.

TS- gör det som krävs för ditt barn välmående. Har familjemedlemmar som nästan gick under av heroinet samt en bekant som nyligen dog av överdos. En person som går på heroin är en frånvarande och mycket sjuk person. Ingrip snarast möjligt och sky inga medel. Kontakta socialen, polisen, uppsökare. Gör allt i din makt för att hjälpa den lidande. Heroin är inget att leka med och i många fall slutar det illa. Du vill inte hitta ditt barn med silverpapper i källaren. Dödens drog skördar många själar.

Dessa pappskallar som tycker man kränker integriteten vid ingripande bör få mer kött på benen gällande heroinet.

Det är inga argument, försökte påpeka det uppenbara då det undgår vissa här.

OM nu detta rör sig om missbruk, en sjuk människa som inte ser andra utvägar, hur menar du att denna blir hjälpt av polisen med noll medicinsk utbildning eller socialen med noll kompetens på önskat område?

Pappskallar som anser sig ha rätten att forcera sin vilja på sina vuxna barn/släktingar med myndighets våld eller ren terror borde inte skaffa barn överhuvudtaget, nånstans felar resonemanget om man anser att ens barn är en ägodel man kan hunsa runt.

Anonym (anhörig 2) skrev 2014-03-15 21:51:39 följande:

Javisst jag kan förstå att det kan gå fel även om man menar väl. Och att man borde prata med personen ifråga först. Har inte sagt nått annat. Förblindad är hårt att säga snarare drabbad av drogers effekter. Visst är det känsligt och det kan vara så svårt att veta hur man som anhörig ska förhålla sig för att just inte situationen ska bli som du beskriver. Och då kan man behöva hjälp. Utifrån. Men visst man måste ju ha nått att gå på som du uttrycker det. Men när alla andra alternativ är uttömda. Vad gör man då? Och när blir ett droganvändande destruktivt; var går den gränsen? När är droger någonsin ett tecken på något positivt?

Ber om ursäkt om jag misstolka dig men det var inte det sansade intrycket du gav i dina första två,, kämpa med näbbar och klor, ge aldrig upp, skyl inga medel, det är precis sånt rabiat beteende som kan sluta i tragedi.

Ts har inget att gå på, hon har vad jag förstår inte ens pratat med släktingen utan antar en massa, med det som grund, antagande och spekulationer rekommenderar folk att sky inga medel ringa polisen och soc.

Det är skrämmande läsning måste jag säga, med sån familj behöver man verkligen inga fiender.

• Anonym (hjälp.)
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 16:56:04 följande:
    Man brukar inte olagliga droger (narkotika) då All användning av narkotika klassas som missbruk. Undantaget är läkarordinerad narkotikaklassad medicin.

Inte enligt vården där vad drogen heter spelar ingen som helst roll, det finns kriterier att uppfylla där.

• Anonym (hjälp.)
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 17:42:06 följande:

Man kan inneha narkotika för eget bruk men inte bruka något som är förbjudet.
    Gällande alkohol konsumtion finns kriterierna bruk, riskbruk, missbruk och beroende.

Förstår att en del vill hävda sina kunskaper om droger osv. Det gynnar varken TS eller er själva för den delen, då ni uppenbarligen inte vet ett skit om ämnet.

Istället för att haspla ur dig rena felaktigheter så kan du slå upp DSM IV och dels kolla vad man behöver uppfylla för att leva upp till diagnosen missbruk/beroende och när du ändå gör det så kan du länka mig där drognamn är betydande i diagnosen.

Det gynnar ingen att som en rabiessmittad hund börja anfalla sin omgivning, själv eller med lejda hejdukar, jag tycker man bjuder över släktingen och pratar hur det är med denna, som steg ett, då inte att skapa ett direkt helvete för personen och dels barn, ett helvete som ofta har fruktansvärd resultat, ett helvete där nåt konkret som skulle kunna berättiga beteendet saknas,.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-17 18:45:45 följande:
    Och som vanligt förstörs trådar och människors frågeställningar för att folk ska propagera för droger.

Starta era egna trådar Skrikandes

Jag tror att det är du som har tagit fel på tråd, jag har inte sett nån som propagerar för droger här.

Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 19:05:01 följande:

Ja, sjukvården har sina uttryck, namn och kriterier. Fortfarande så klassas ALL narkotika användning som missbruk.
    Jag påstår inte att anhöriga skall koppla in myndigheter det första dom gör. Jag utgår ifrån att anhöriga gett all stöd, hjälp, motivation, lösningar till vederbörande men att den kemiska förälskelsen kvarstår.

INTE, enligt vården som ä'r den enda auktoritet på området, att lagen sedan dikterar oss nått utan verklighetsförankring är nått helt annat.

Här kommer den gråa substansen in i bilden, tänker vi lite själva eller tror vi bara på första man hör?

Jag vet inte vad ts har gjort och inte gjort, denna var snål med information så jag utgår ifrån skriven text, det finns misstanke och inget annat, på ren och skär misstanke gör man inte ett smack.

Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 18:54:30 följande:
    Missade inlägg #42.

Genom att tillkalla polis kan personen lobbas och omhändertas i upp till 8 timmar i extrema fall även längre. Vederbörande kan köras till vårdinrättning eller i värsta fall fyllecell, och sorgligt nog är det dit dom oftast körs. Socialtjänst/ hemkommun kopplas in, En vårdplan kan påbörjas och ju mer noteringar/ anmälningar Socialtjänsten i hemkommunen får dessto bättre för vederbörande (även fast dom inte inser det just då).

Arrest, sjukhus, avgiftning är fan mycket bättre än bårhuset.

Nog om detta. Känner att hjärncellerna blir färre ju mer jag diskuterar med ärthjärnor.

Jag frågade hur personen blir hjälpt, inte vad denna kan utsättas för.
    Jag är fullt medveten vilken häxjakt det uppstår när myndigheter kommer in i bilden, tyvärr så är det just såna åtgärder som kan sluta på bårhuset då man kan inte hjälpa nån med tvång eller terror, det skadar bara.

• Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:04:23 följande:

När man gjort allt i sin makt för att vederbörande skall gå med på frivillig hjälp, utan resultat går man ett snäpp högre. Hellre ingripa 16 ggr för mycket än 1 gång för lite.

Riktigt så fungerar det inte, eller så är man redo för att ta emot hjälp eller så är man inte redo för det, om man med tvång och terror forcerar en person till nått denna inte önskar så kan just den handlingen driva en längre ifrån samhället, djupare i problem och sluta i tragedi.
    Det finns barn med i bilden vad jag förstår så det är verkligen dags att tänka sig för tre gånger innan man omvandlar deras liv till ett helvete.

Håller absolut inte med att hellre sparka tills det fungerar, finns långt bättre sätt än att försöka piska nån till ett bättre tillvaro.

• Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:23:51 följande:
    d

Vi har olik syn på detta. Behöver ingen predikan.

Men det måste ändå bli sagt så folk tänker sig för innan dom tar förhastade beslut och överreagerar utan relevant information.

• Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:44:24 följande:
    Vid ett fortgående heroinmissbruk kan du ge dig fan på att jag ingriper. Har gjort det förr och ångrar inte en sekund. 

Så om dina handlingar putar nån i graven så har du samvete rent för du har ju trots allt "gjort vad du kunnat"?

Sjukt hur lite mänsklig liv värdesätts hos vissa.

Intala sig sedan att man skadar andra i bra syfte därför är det okey och för andra att följa är barockt.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 16:58:14 följande:
    Men lägg nu av med att förstöra TS tråd Skrikandes

Är det något fel med läsförståelsen eftersom man fortsättera rapa upp drogpositiva inlägg utan ände
    Sarta en egen tråd eller hjälp TS med dennes frågeställning, TS har problem med droger och vill ha hjälp med det och inte höra drogpositivt rättfärdigande svammel.

Igen undrar jag om du verkligen skriver i rätt ruta, peka på en drogpositiv inlägg, jag kan då inte se nån.

Om ts har problem med droger så kan man ju hoppas att hon söker hjälp innan hon blir enligt trådens rekommendation överkörd avhumaniserad och piskad till ett bättre tillvaro vare sig det i slutändan handlar om graven eller på akutpsyk.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:02:31 följande:
    Om du inte är intresserad av att försöka hjälpa TS varför skriver du i hennes/hans tråd?

Starta en egen tråd om dina positiva erfarenheter av droger eller vad du nu vill säga, på det viset förstör du inte TS tråd

VAD är det du svamlar om?

Varje inlägg som står i tråden är fri för ts att läsa, hon får bägge sidor av myntet och inte bara den politiskt korrekta att man ska sparka på knarkare tills dom eller inte orkar gå upp mer eller mot alla ods reser på sig trots motgångar omgivningen ställer.

Ursäkta med var skrev jag nått positivt om droger överlag?

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:06:45 följande:
    Bara den här delen visar ju att du tydligen inte ens läst TS eller bryr dig om hennes problem, varför skriver du i den här tråden?

Är det bara för att föra fram dina drogpositiva och självrättfärdigande ursäkter,?

Dessa otaliga försök att normaliser droger i trådstarterna här på MISSBRUK är ett hån mot dom som skriver om sina problem, fattar ni inte det?

Jag försökte mig på lite humor i och med du skjuter förbi målet och skräppar ner tråden med personliga påhopp på bland annat mig.
    Jag vet sedan inte om det ens finns några drogproblem med i bilden, ts har inte nämnt några.

Det viktigaste i såna fall att inte förhasta sig, inte köra som en tank över sina närmsta, inte utan en rejäl hållbar anledning.
    Det är nått som rekommenderas av vissa här vilket jag anser är ett fruktansvärt övergrepp som kan bifoga skador man inte hämtar sig ifrån om använt vid fel tillfälle eller utan fog.

Tyvärr när det kommer till vissa så enda missbruket jag ser är missbruk av ordet missbruk. vi ser bland annat i tråden att en som gömmer sig bakom sin titel påstår saker utan verklighetsförankring, jag anser inte att lögner eller rena faktafel gynnar ts nånstans.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:09:23 följande:
    Vadå bägge sidor?!?!

Hon har inte bett om det - hon har bett om information, det här är ingen diskussionstråd om drogers farlighet eller inte.

Hon får information, det är motsats till faktafel som skrivs här.

Vem diskuterar drogers farlighet här mer än dom som slänger ifrån sig en massa skeva påståenden?

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:20:38 följande:
    Det där är så himla typiskt er drogförespråkare, ni är så så snabba med att göra er själva till offer trots att ni behandlar andra precis likadant och i väldigt många fall värre.

Ni respekterar inte TS, ni gör det här till en slags tråd om personliga väredringar etc, ni bortser från faktumet att heroin är olagligt och skadligt.

Ts vill ha hjälp med sina barn men ni maler på bara för att föra fram era åsikter, ni försöker normalisera drogmissbruk och det tycker jag är allvarligt och skrämmande och hör definitivt inte hemma i en tråd där TS vill ha information, hon har redan bestämt sig för att hjälpa sina barn och då är faktiskt bästa vägen att gå till dom som arbetar med det inte lyssna på hobbytyckare som försöker normalisera missbruk och som försöker rättfärdiga sitt eget användande av olaglig narkotika

Var har jag förespråkat droger? lägg nu ner med att sprida lögner och bygga halmgubbar.

Ingen bortser från att heroin är en tung svårhanterlig drog, det vad vissa här missa är att för kraftig åtgärder satta vid fel tillfälle kan vara så pass kontraproduktiva att personen har det långt värre efter "hjälpen" än innan.

Ts skriver inte VAD hon behöver hjälp med, var i problemet ligger, därför kan man bara ge svävande generella svar, det i motsatsen till kategoriska utlåtanden som jag har sagt emot i vissa fall.
    Nej, om dom som arbetar med detta ligger på nivån som uttalats i tråden så bör man akta sig jävligt noga om man vill ha sitt barn vid liv ett tag till.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:23:18 följande:
    TS ska vända sig till sjukvården och människor som arbetar med missbruk och ja ibland kan det faktiskt vara för barnets bästa att man  även tar kontakt med polisen.

Samma resonemang som barnmisshandlare har, ibland är det för barnets bästa med en omgång kokt stryk, denna kommer fatta bättre efterhand *spyr lite*

Jag var annars själv av åsikten att vården är ställe nummer ett vända sig till, då inte för ts då hon inte har problem utan "barnet" om denna behöver nån hjälp, efter att ha läst i tråden så måste jag säga att jag har reviderat min uppfattning, finns ingen hjälp att få även om man behöver.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:35:04 följande:
    och där kom det, 'hamlmgubbar' är också något som ni av denna åsikt använder er av Drömmer

och här ser man hur lite intresserad man faktiskt är av Ts.. för annars består ju TS av bara frågor,  TS skrivar vad han/hon behöver hjälp med. 

"Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Finns det hjälp? Åldersgränser?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till? "

För att avsluta det hela, oavsett vad jag har för åsikter eller vad du har för åsikter så är heroin inte bara olagligt utan innebär även innebär även en livsfara.
    En förälder som ignorerar dessa fakta är antingen väldigt outbildad eller använder droger själv.

Om du hade läst tråden så hade du sett följdfrågor som ts undvek, därmed. utan relevant information så kan man INTE ge råd som kan resultera i flera förstörda tillvaro.

Vilka andra potentiellt farliga plan anser du att en förälder har total makt över?
    Riskfyllda sporter?
    Bilar?
    Sex?

och innan du svamlar iväg dig igen så nej, jag likställer inte heroinbruk med bilkörning dock är bägge delar potentiellt dödliga så var slutar förälders befogenhet enligt dig?

Är det bara på ämnet droger man kan avhumanisera sitt eget kött och blod och villkorslöst tvinga till blint lydnad?

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:57:30 följande:
    Det är upp till Ts vilken information hon vill ge ut och vad hon tycker är relevant, vad du anser vara relevant är faktisk inte det som avgöra vad som faktiskt är relevant eller inte i TS tråd.

Att en förälder vill rädda sitt barn från missbruk (och ja missbruk kan leda till döden) ser jag som fullt normalt att ens jämföra det med att tvinga någon till lydnad.. det låter mer som svammel från Flaskback eller lindrig hjärntvätt.

Självklart är det så, och sdå ska man utgå ifrån information given och inte skapa egna versioner av vad som händer hos ts och hennes vuxna barn.

Om ts int nämner missbruk eller ens några problem alls mer än att hon _misstänker_ bruk då är det aning förhastad att diskutera missbruk, rekommendera polis soc och allt skit folk har hivat ifrån sig.

Vi vet inget om eventuellt missbruk vad vi däremot VET är att sådana kraftåtgärder är det som sätter oss extremt högt upp i eu statistiken när det kommer till dödlighet.
    Med tanke på att vi vet hur det generelt ser ut, kan jag inte med rent samvete rekommendera eller se på när andra rekommenderar nått som är bevisligen skadligt för den utsatte.

• Anonym (hjälp.)
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-18 17:51:29 följande:
    Tack för "hjälp".

Jag tycker inte dina inlägg är relevanta för tråden Frappa.
    Jag har observerat att du anser att man kan bruka heroin .
    Det tycker inte jag.Inte utan att vara oerhört korkad.
    Det finns ingen anledning att riskera sitt liv,eller utsätta sig för
    den risken att bli beroende om ett bruk medför.

Det finns andra droger man kan bruka om man har ett behov av att
    droga sig.
    Heroin är den i särklass dödligaste mest beroendeframkallande drog du kan ta.
    Därför bör man inte ens testa den.
    det är allmänt känt även i missbrukarkretsar.

Jag har inga drogproblem.
    jag varken röker eller dricker alkohol heller.
    Det är en anhörig.

Ditt tyckande förändrar inte faktum att man kan bruka heroin även om det är som du säger en tung drog.

med tanke på att alkohol ligger på samma nivå som heroin så är det underligt att dom flesta hanterar alkohol utan problem medan du påstår att ingen kan använda heroin.

Vilka risker folk tar och inte tar i sina liv är heller inget du behöver bekymra dig om.

Vad är det för indicier du har, vad för problem är det du spår, vad för problem är i bild nu?

MuppinCowboy skrev 2014-03-18 18:00:54 följande:
    Dom flesta respekterar din åsikt och hoppas av du kommer få råd och hjälp. {#emotions_dlg.flower}

Att sen en grupp drogpositiva anser något annat är bara att ignorera, vi är ju alla medvetna om att dessa personer har sina egna privata skäl till att normalisera och legalisera droger.

VEM har sagt nått om att ignorera, man vänder sig till källan givetvis och om personen är i behov av hjälp så erbjuder man den.

Man går inte bakom ryggen på sina närmsta och anger dom till myndigheter, i alla fall inte som förstahands åtgärd.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 18:09:42 följande:
    Självklart anser de som är för droger att polis, soc, sjukvård osv är 'skit' då dessa vill fortsätta med sin destruktiva vana utan att någon lägger sig i.

e flesta anser dock dessa instanser vara bra och viktiga,

Inte när dom ofta gör mer skada än nytta och generellt bifogar bara skador som inte hjälper den utsatta.

När läget är kritiskt och det verkligen handlar om nån bortom kontroll som begraver sig i tung missbruk med barn nära så kan jag eventuellt tänka mig.

Jag är ganska säker på att det inte rör sig om det då det skulle ha blivit uttalad, det rör sig mer om personliga åsikter och faktafel som även ts serverar.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?