son/dotter går på heroin,vad göra?
TS- gör det som krävs för ditt barn välmående. Har familjemedlemmar som nästan gick under av heroinet samt en bekant som nyligen dog av överdos. En person som går på heroin är en frånvarande och mycket sjuk person. Ingrip snarast möjligt och sky inga medel. Kontakta socialen, polisen, uppsökare. Gör allt i din makt för att hjälpa den lidande. Heroin är inget att leka med och i många fall slutar det illa. Du vill inte hitta ditt barn med silverpapper i källaren. Dödens drog skördar många själar.
Dessa pappskallar som tycker man kränker integriteten vid ingripande bör få mer kött på benen gällande heroinet.
Det är inga argument, försökte påpeka det uppenbara då det undgår vissa här.
OM nu detta rör sig om missbruk, en sjuk människa som inte ser andra utvägar, hur menar du att denna blir hjälpt av polisen med noll medicinsk utbildning eller socialen med noll kompetens på önskat område?
Pappskallar som anser sig ha rätten att forcera sin vilja på sina vuxna barn/släktingar med myndighets våld eller ren terror borde inte skaffa barn överhuvudtaget, nånstans felar resonemanget om man anser att ens barn är en ägodel man kan hunsa runt.
Javisst jag kan förstå att det kan gå fel även om man menar väl. Och att man borde prata med personen ifråga först. Har inte sagt nått annat. Förblindad är hårt att säga snarare drabbad av drogers effekter. Visst är det känsligt och det kan vara så svårt att veta hur man som anhörig ska förhålla sig för att just inte situationen ska bli som du beskriver. Och då kan man behöva hjälp. Utifrån. Men visst man måste ju ha nått att gå på som du uttrycker det. Men när alla andra alternativ är uttömda. Vad gör man då? Och när blir ett droganvändande destruktivt; var går den gränsen? När är droger någonsin ett tecken på något positivt?
Ber om ursäkt om jag misstolka dig men det var inte det sansade intrycket du gav i dina första två,, kämpa med näbbar och klor, ge aldrig upp, skyl inga medel, det är precis sånt rabiat beteende som kan sluta i tragedi.
Ts har inget att gå på, hon har vad jag förstår inte ens pratat med släktingen utan antar en massa, med det som grund, antagande och spekulationer rekommenderar folk att sky inga medel ringa polisen och soc.
Det är skrämmande läsning måste jag säga, med sån familj behöver man verkligen inga fiender.