• frappa

son/dotter går på heroin,vad göra?

Hur yttrar sig dessa starka indicier?

• frappa
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-15 14:00:56 följande:
    Frappa.jag vill inte gå in på detaljer.
    Jag har tillräcklig erfarenhet av droger att jag inte behöver "chansa".
    Min egen erfarenhet och vad jag observerat och andras hörsägen ihop blir ett rätt bra
    sannolikhetsfaktor.

Du verkat ha missat andra droger före i så fall, så varför tror du dig ha rätt nu?

Antar de röker heroinet, annars hade ju det varit enkelt att se.

• frappa
    Angora skrev 2014-03-15 14:16:02 följande:
    Om en går på heroin så behöver en hjälp tycker du inte? Sen är det allmänt känt att man inte kan hjälpa den som inte vill bli hjälpt MEN om personen utgör en fara mot sig själv och/eller andra i sin omgivning då kan man LVM/LVUa. 

Inte nödvändigtvis, men troligtvis.

Det finns en del som har en ansvarsfull konsumtion av heroin också, även om de bra färre än på andra droger.

Ansvarsfull konsumtion, är en konsumtion som inte går ut över allt annat.

Och att man sköter sitt liv i övrigt.

• frappa
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-15 15:47:56 följande:
    och jag tycker inte det finns något som heter ansvarsfull konsumtion när det gäller heroin.
    Andra droger kan man bruka med viss måtta,men när det gäller Herionet så är doseringen så pass svår ,och även beroendet av drogen.
    Det räcker att du hållit upp ett tag och sedan tar samma dos som innan för att du ska överdosera.
    jag har själv "sprungit igång" ett par heroinister som överdoserat.
    Att tala om ansvarsfullt bruk är att vara naiv.
    Såklart det går, men det är betydligt svårare än andra droger.
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-15 15:48:55 följande:
    Nä,det har jag inte.
    Jaha, men då bör du väl ha erfarenhet i hur att agera vid detta laget, eller?

• frappa
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-15 19:19:24 följande:
    Eftersom tiderna förändras och så också politiken,så skrev jag och undrade här på FL.

okey?

Men jag undrar vad frågan var för generera detta svaret.

Alltid varit kass på Jeopardy.

• frappa
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 06:39:47 följande:
    Vad är det för sjuka argument jag läser...... Bruka heroin med måtta? Dags att vakna upp till verkligheten.

TS- gör det som krävs för ditt barn välmående. Har familjemedlemmar som nästan gick under av heroinet samt en bekant som nyligen dog av överdos. En person som går på heroin är en frånvarande och mycket sjuk person. Ingrip snarast möjligt och sky inga medel. Kontakta socialen, polisen, uppsökare. Gör allt i din makt för att hjälpa den lidande. Heroin är inget att leka med och i många fall slutar det illa. Du vill inte hitta ditt barn med silverpapper i källaren. Dödens drog skördar många själar.

Dessa pappskallar som tycker man kränker integriteten vid ingripande bör få mer kött på benen gällande heroinet.
    Ja, det finns en del som gör detta.
    Sen är det inget argument, utan ett fakta.
  • frappa
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 16:17:42 följande:
    Vart kan man ta del av den "faktan"? Att personer som missbrukar heroin med måtta är fullt fungerande personer.

Prat inte om missbrukare, du verkar svårt att greppa detta.

utan jag pratar om de som tar heroin lite då och då.

Försök inte inbilla oss att det är svart och vitt, där man antingen är missbrukare eller inte.

• frappa
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 16:56:04 följande:
    Man brukar inte olagliga droger (narkotika) då All användning av narkotika klassas som missbruk. Undantaget är läkarordinerad narkotikaklassad medicin.

Nä, det är juridiken som säger detta.

Sjukvården säger nått helt annat.

När det nått som påverkar hälsan, så ter jag mig ha större tilltro till vården än juridik.

Den saker är MYCKET klar.

• frappa
    Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 17:42:06 följande:

Man kan inneha narkotika för eget bruk men inte bruka något som är förbjudet.
    Gällande alkohol konsumtion finns kriterierna bruk, riskbruk, missbruk och beroende.

Förstår att en del vill hävda sina kunskaper om droger osv. Det gynnar varken TS eller er själva för den delen, då ni uppenbarligen inte vet ett skit om ämnet.

Givetvis är det viktigt att hålla sig till ämnet, inte hitta på saker som att all konsumtion av olagliga droger är missbruk...osv...
    Så om du eller någon annan skriver nått som är fel, så kommer jag rätta till dessa felaktigheter.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2014-03-17 18:45:45 följande:
    Och som vanligt förstörs trådar och människors frågeställningar för att folk ska propagera för droger.

Starta era egna trådar Skrikandes

Jag antar du är medveten om vad propagera betyder.

Så nu är du välkommen att visa alla vart denna propageringen skedde.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?