Inlägg från: malinohberg |Visa alla inlägg
  • malinohberg

    Engelska pojknamn

    Jag och min sambo väntar vårat första barn i Augusti. Jag har fastnat lite i engelska namn
    och tycker om Milton, Aiden & Niel. Men jag skulle gärna vilja ha fler förslag. Det tröttar bara ut ögonen att sitta med en namnlista och kolla. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Engelska pojknamn
  • malinohberg

    Tusen tack alla för namnförslagen! Dom jag tyckte om mest av det ni sa var Milo & Ian. Så nu har man något met att tillägga i "kanske" listan! :)

  • malinohberg

    Jag pratar om engelska och amerikanska som inte alls låter som vanligt namn här i Sverige. Adam är det inget engelskt/amerikanskt uttal på. Det är det jag söker! Men känns Leo helt rätt och det är ju svensk/engelskt. Vet inte riktigt men man kan ändra sig på vägen med! :)

  • malinohberg
    fluu skrev 2014-03-16 17:52:45 följande:
    Fast Leo är inte heller ett engelskt namn. Är det så att du söker ganska internationella namn egentligen?  Namn som Vincent, Silas, Noah typ?
    Nä det är inte som Vincent m.m som jag söker. Nu fastnade vi för Leo för det var ett släktnamn men lite engelsk touch på det är väl vad jag söker. Ska inte alls låta svenskt när man säger det. Vilket Leo gör men är ju som sagt inte total prentat  att han ska heta det! :)
Svar på tråden Engelska pojknamn