• ODS

operation av navelbråck

Hej!
    Ska operera mitt navelbråck och har nu läst att man tippas förmodligen så att de ska komma åt bättre och att man kan få jätteont i ryggen efter det. Är livrädd nu, har jätteproblem med rygg/bäcken/höfter och tar starka värktabletter för det och har dragit på operationen jättelänge tack vare det. Någon som har erfarenheter av detta? Är beredd att ställa in operationen pga detta!

Älskar min familj-de är mitt allt!!!
  • Svar på tråden operation av navelbråck
  • Anonym (nja)

Hej! Har opererats förnavelbråck och kände inget i ryggen efter. Ända jobbiga kan vara ett tryck upp mot axlarna pga att man varit tippad och fått gas insprutad. Men det värsta försvinner under dagen. I alla fall va det så för mig. Men ryggont? Nej. Inte för min del.

• ODS

Ok, tack! Ska ringa o prata med dom. Är såå orolig:/

• Anonym (nja)

Har gjort andra operationer där man ligger så tippad. Aldrig haft ryggvärk av det. Och jag har ingen stabil rygg kan tilläggas, ofta ont i min rygg annars sedan många år. Men operation har ej gjort det värre.

Men ja, ring och prata med dem =) 

• ODS

Åh, vad skönt att höra!! Blev lite lugnare i alla fall Tack!

• Anonym (nja)

Så lite så =) Förstår att du blir orolig. Vet inte hur illa ditt bråck är? Jag fick själv välja om jag ville få det opererat. Kände som så att det är lika bra att då det gjort. Väldigt smidigt och snabbt gjort, fick åka hem efter några timmar.

Men som sagt, ring och prata med dem så du känner mer lugn. :)

• ODS

Mitt är inte så stort 2x2cm ungefär o läkaren sa att jag själv fick välja om jag ville operera det men när jag berättade om mina besvär rådde han mig till operation. Är inte rädd för operationen i sig utan för att ryggen ska bli värre. Tack igen.

• Anonym (nja)

Ok, ungefär som mitt va. Tror inte din rygg blir värre. Kanske att du har ont just den dagen möjligtvis? Men inget långvarigt. Du känner ju din kropp bäst själv. Tänk igenom det och överväg det hela. Men Jag tror inte det kommer göra din rygg värre. Sen går operationen ganska så fort. Så du ligger ju inte tippad i flera timmar.

När är det du har Op tid?

• ODS

Tack för ditt svar:) pratade med dom idag o de kommer inte tippa mig:) så skönt! Ryggen är i katastrofskick redan nu. Ska opereras på onsdag kl 13.00.

Tack för ditt stöd<3

• Anonym (nja)

Men åh så skönt för dig =) Är detta just pga din rygg de beslutade att inte tippa dig?

Berätta sen hur det gick! Lycka till. Kram

• ODS

Hej!

Tack nej de sa att de inte gjorde så. Men sen på operationsbordet frågade jag o då sa han att de kunde tippa liite men betydelselöst. Så nu är det gjort, ont i som tusan i ryggen hade det ju innan o i operationsstället. Kan inte sova trots morfin. Hade du mycket ont efter?

• Anonym (nja)

Ja, ditt ryggont är ju där ändå, så tror inte Op påverkat så mycket. Men låter verkligen jobbigt att ha så ont :(

Jag hade ont i mage och så efteråt ja. Väldigt öm och svårt att typ, vända mig ochgöra vissa rörelser, vill jag minnas. 

• ODS

Tack för ditt svar. Nu är det en vecka sedan operationen, känner fortfarande av såret såklart men har börjat träna lätt!!! I gymmet igen. Haft det väldigt besvärligt med ryggen tror smärta triggar mer smärta så att säga.

Tack för allt stöd.

Svar på tråden operation av navelbråck