• kvinnan03

stora cargo/army byxor st 56 uppåt var?

Hej

Jag letar efter ett par cargo/army byxor svarta i stora storlekar letar överallt på internet men finner dem inte

Var kan man finna sådan?

Någon som vet eller har tips?

Kollat på ellos,cellbes,bonprix med mera redan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-16 06:53
    Ebay hjälp???

• Svar på tråden stora cargo/army byxor st 56 uppåt var?
  • Mandel

Är det herr eller dam 56 du behöver?

Nu kanske det inte spelar någon större roll för jag misstänker att du ska ha byxorna av praktiska skäl, men väger man några kilon för mycket ska man absolut inte ha byxor med fickor på benen för då ser man ännu större ut.
    Jag själv skyr dem som pesten!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • kvinnan03
    Mandel skrev 2014-03-16 07:15:49 följande:
    Är det herr eller dam 56 du behöver?

Nu kanske det inte spelar någon större roll för jag misstänker att du ska ha byxorna av praktiska skäl, men väger man några kilon för mycket ska man absolut inte ha byxor med fickor på benen för då ser man ännu större ut.
    Jag själv skyr dem som pesten!
    jo kanske man gör men jag ska ha dem som du skrev praktiska skäl....
    dem ska vara lite större så jag kan göra mig i dem 
  • Mandel

www.engelsons.se/

Mycket jaktkläder så det kanske finns något där? Dock har de inte så stora damstorlekar, men det finns herr 56

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Citgho
    kvinnan03 skrev 2014-03-16 06:54:55 följande:
    Hej alla

Nu har jag hittat ett par som kanske kan passa mig på ebay:

www.ebay.com/itm/WOMANS-VINTAGE-MILITARY-CAMO...

Men vad blir frakten?

Hur gör man?

vad är paypal för något?

Jag är ganska tjock så xl borde ju gå på? hon på bilden ser rätt rund ut....
    $21.74 (ca 140 kr) ligger frakten på dom där.

Paypal är ett betalningssätt. Man ansluter sitt betalkort till ett paypalkonto och för att man inte ska behöva ge ut sitt kortnr till alla säljare man handlar av.
    Jag har använt ebay+paypal mycket på sistone och det är hur smidigt som hellst, har då handlat fråna usa, uk, kina, tyskland osv
  • kvinnan03
    Citgho skrev 2014-03-16 09:52:56 följande:
    $21.74 (ca 140 kr) ligger frakten på dom där.

Paypal är ett betalningssätt. Man ansluter sitt betalkort till ett paypalkonto och för att man inte ska behöva ge ut sitt kortnr till alla säljare man handlar av.
    Jag har använt ebay+paypal mycket på sistone och det är hur smidigt som hellst, har då handlat fråna usa, uk, kina, tyskland osv
    har du fått betala tullavgift?

Hur mycket i så fall?
  • Citgho

Än har jag klarat mig från tull. Men å andra sidan så har jag bara beställt småsaker utanför EU.
    Inom EU (UK och Tyskland i mitt fall) är det ingen tullavgift och momsen är inräknad när man betalar.

• kvinnan03

okej men dessa byxor sänds från usa så jag får nog det om jag beställer dem

• Citgho
    kvinnan03 skrev 2014-03-16 10:13:42 följande:
    okej men dessa byxor sänds från usa så jag får nog det om jag beställer dem
    Beställde helt nyligen shorts från Californien och jag slagg tull på dom iaf. Det är lite lotteri det där med tull. Minns jag inte helt fel så är det vid $50 gränsen går men är inte säker
  • kvinnan03
    Citgho skrev 2014-03-16 11:38:07 följande:
    Beställde helt nyligen shorts från Californien och jag slagg tull på dom iaf. Det är lite lotteri det där med tull. Minns jag inte helt fel så är det vid $50 gränsen går men är inte säker
    Okej tack för svar

då blir det tull på de byxorna jag vill ha är helt säker

synd...
  • Citgho

OM nu paketet kontrolleras (inte alltid det görs när det är såpass billigt) så får du en faktura från posten (om det nu är dom som tar hand om leveransen i sverige) om att betala in momsen på paketet (25% är det väl på kläder?)
    Och det blir ingen tullavgift då totala värdet understiger 1300kr inkl frakt

• Kodia

Du kanske kan jämföra dina mått med herrstorlekar, och köpa något sådant? Då tror jag att det blir mycket lättare (och billigare!) att hitta just lite mer praktiska byxor. På www.idefixteko.se har de bra byxor. Skulle du tex. kunna ha D116 (midja 114 stuss 124) så har du mycket att välja på!

• caspernielsen

Hi,

The Army-Star webshop have up to 7xl in cargo pants, army shorts, military style t-shirts etc. You can check the stuff out here: www.army-star.eu/sv/shop-xl

I've used their products for a long time and I think they have a great selection of cargopants and so on.

Ps. I'm from Denmark which is why I post this in English I think they ship to Sweden

Best

Casper

Svar på tråden stora cargo/army byxor st 56 uppåt var?