• supersötasilversara

Nya lufthjul till Emmaljunga citycross?

Vi har en jättefin citycross från 2010 men hjulen är ganska tråkiga med massor av inkört grus. Kan man köpa nya LUFTHJUL till citycross eller är det endast de där opumpbara hjulen som går att köpa nya av?

• Svar på tråden Nya lufthjul till Emmaljunga citycross?
  • LadyGrace

Om jag inte minns fel så är det den modellen som man inte kan byta från punkteringsfria till lufthjul (har en citygross tvillingvagn). Så då är det nya punkteringsfria du får köpa. Köpbarnvagn.se kunde fixa åt mig för 300kr däcket.

• supersötasilversara

Tack för hjälpen! Ska kolla med babybutiken när jag åker in till stan, höra vad de tar för nya hjul. Det är ju inte så härligt att rulla vagnen inne på trägolven med däcken fulla med grus...

• LadyGrace

Nej verkligen inte. Skriv gärna vad de svarade. Våra är slitna så vi behöver byta men inte tagit tag i det än (de små kommer först i sommar).

• supersötasilversara

Var in och kollade och det finns inte lufthjul till citycrossen. De beställer hem luftfria för 250kr/hjul eller en nyare modell av luftfria hjul med en "remsa" av kraftigare/tåligare gummi/plast runt själva däcket för 300kr/hjul. Jag är väldigt sugen på nya men et är mycket pengar... får se hur vi gör.

Svar på tråden Nya lufthjul till Emmaljunga citycross?