Inlägg från: Anonym (Någon?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Någon?)

Förvärvad hjärnskada efter olycka

Hej! Någon som har en nära anhörig(Barnens pappa) som fått allvarliga hjärnskador efter en olycka? Som ligger medvetslös? Hur klarar ni er? Hur förklarar ni för era barn? Saknaden, rädslan..allt!!

• Svar på tråden Förvärvad hjärnskada efter olycka
  • Anonym (Någon?)

Vet inte vart jag ska ta vägen :'(

• Anonym (Någon?)

Han har legat där en månad, nersövd.. Nu är han medvetslös. Hans vänstra hjärnhalva är förstörd m.m :'( Han vaknar inte trots att dom försökt med mediciner :'( Han kommer behöva vård dygnet runt resten av livet om/när han vaknar.. Bara väntar och väntar menn vet inte på vad.. Han är borta, men ändå inte.. Kram

• Anonym (Någon?)

Ingen alls? :(

• Anonym (Någon?)

Barnen har varit med från första dagen på sjulhuser. Dom vill inte ut där nu, jobbigt att se honom. Men vi åker ut såfort dom vill. Barnen är 13 & 11. Vi gick isär för några år sedan, men alltid funnits för varandra genom allt.Han är en av mina bästa vänner<3

Visst vet jag att vi klarar detta. Men just nu..känns allt förjävligt. Det som är svårt är just det, han lever..men han finns inte kvar. Hur gammal va du (barnet) när det hände? Barnen tycker det är hemskt att vara där. Både att se sin pappa ligga där..och även allt aom händer runt omkring. Vi gråter/pratar tillsammans. Det gör så ont att se dom lida utan att kunna göra något mer än försöka trösta :'( Saknar honom så oerhört mycket :'(

• Anonym (Någon?)

Hälften av mitt svar försvann... Vi gråter/sörjer/pratar, men just nu är allt bara så jobbigt.. Att se dom ha så ont av sorg, men inte kunna hjälpa mer än trösta :'( (barnet) hur gammal va du när det hände? Tack för svaren <3

• Anonym (Någon?)

Hur pass skadad va hjärnan? Underbart att han klarade sig så bra!! :)

Svar på tråden Förvärvad hjärnskada efter olycka