• Anonym (hejsan00)

fondpengar till Tysklands resan NEJ jag vill inte...

Hej

Är en kvinna i 30 års åldern, är sjukskriven och har försörjningsbidrag och arbetstränar under sjukskrivningen.

Varje sommar kan man söka extra fond pengar, brukar bli 1000kr, så att man kan t ex åka på lite utflykter i skåne med med sommarkortet som man kan köpa här i skåne.

Nu vill min brors son till tyskland, och då tycker min bror som vanligt att JAG ska betala, har alltid betalat annars när jag hade arbete med mera...

Lång historia kort...

Det ska i så fall bli en dagstur till tyskland via trelleborg, men jag vill inte åka. Är nykter alkolist och visar upp blodprover varanna vecka. 

Felet är att inte ens vill åka till tyskland, är rädd för återfall sen att JAG ska ta mina fondpengar till detta.
    Jag börjar må bättre och vill därför om jag får några åka lite i skåne för dem pengarna och så österlen med mera

Men min bror har redan börjat puff i sin son att det kanske bli tyskland och JAG ska betala.
    Han har taxi jobb och hög hyra 11000kr och hans fru arbetar inte har någon form av bidrag 2000kr
    så han kan inte betala

Nu känner jag mig dum och säga att jag inte vill

Kan man ljuga och säga att man inte fick några pengar från fonden? inte säker att man får, ska söka andra men jag kanske snart ska flytta också och det kostar det med.

Några tips? är jag taskigt mot hans son då??

• Svar på tråden fondpengar till Tysklands resan NEJ jag vill inte...
  • Anonym (hejsan00)
    Anonym (Wtf???) skrev 2014-03-16 13:23:37 följande:

Varför känner DU dig taskig för att fin bror kräver dig på pengar för att få umgås med hans barn? Han är ju ta mig fan störd i hela huvudet. Stackars dig som har ett sånt drägg att dras med.
    jo jo sån har han alltid varit..kommer alltid vara försökt prata med honom hundra gånger

t ex när vi var små när mamma alltid låg sjuk i sängen ringde han varje fredag och jag fick städ hela huset för att hans flickvän kom över helgen på besök, det var jag som fick tvätta allt med mera

så ändra honom går inte men jag vill ju göra annat i sommar

du vet tyskland dricka öl påminner det om och jag kan inte det vill inte det
  • Anonym (hejsan00)
    Nape skrev 2014-03-16 13:26:10 följande:
    Har du någon syster, eller mamma, som kan stötta dig mot din bror? Han är ju jätteelak och har INGET med din ekonomi att göra! Du har DINA pengar, han har sina.

Gud, jag blir så upprörd! Att han bara kan med att vara såhär mot sin syster!
    jo förra sommaren fick jag aldrig följa med nästan på utflykter i skåne med skånekoret när han hade barnen med sig trors dock hade jag social bidrag då med med hade tre veckor semster från arbetsträningen

sån är han

men jag har fått lite andra vänner i skåne som jag vill om jag vågar åka och säga Hej till (nyktra vänner)
    kanske ett konvent också med aa
  • rosyposy

Men jösses...

Klart att du ska säga nej till din bror om du inte ens vill åka till Tyskland. Och det utan nåt jävla dåligt samvete.

Din bror verkar vara en parasiterande igel utan empati, inte värd din tid eller pengar.

• Nape

Ja, håll dig till dina nya nyktra vänner. Försök ta mod till dig så du vågar åka! Det kan bli en toppensommar! Hejja dig!

• Anonym (A)

Kan du inte skriva ut en annsökningsblanket till majblomman eller dylikt och säga jag har inte råd att betala men ansök här. Om du senare vill åka till Österlen säg att du hade inga pengar när han frågade men du fick dem nu, säg att det blev något fel och du fick dem senare än du skulle ha.

• rosyposy
    Anonym (A) skrev 2014-03-16 13:31:36 följande:

Kan du inte skriva ut en annsökningsblanket till majblomman eller dylikt och säga jag har inte råd att betala men ansök här. Om du senare vill åka till Österlen säg att du hade inga pengar när han frågade men du fick dem nu, säg att det blev något fel och du fick dem senare än du skulle ha.

Eller så övar man sig på att säga som det är istället för att trassla in sig i massa lögner.

Är inte det ett steg i aa-programmet förresten?
  • Anonym (hejsan00)
    rosyposy skrev 2014-03-16 13:35:31 följande:
    Eller så övar man sig på att säga som det är istället för att trassla in sig i massa lögner.

Är inte det ett steg i aa-programmet förresten?
    jovisst är det...
    Men du det är inte det lättaste att ljug speciellt inför hans son då...som blir drabbad

Men jag är trött på att det alltid är jag som måste betala och betala förstår att han har ont om pengar och en skit hög hyran hans fru bestämmer alltid i deras förhållande

Men jag tänkte nu när man mår bättre österlen med mera har ju min kontaktperson vi brukar göra saker också tillsammans som t ex bio, resturgand med mera så jag kommer ut lite på grund av SF också
  • Anonym (hejsan00)
    Anonym (A) skrev 2014-03-16 13:31:36 följande:
    visst inte att man kunde det så jag har mailat honom det nu Majblomman men jag vet inte om han kommer söka där
  • Anonym (hejsan00)
    Nape skrev 2014-03-16 13:31:33 följande:
    Ja, håll dig till dina nya nyktra vänner. Försök ta mod till dig så du vågar åka! Det kan bli en toppensommar! Hejja dig!
    ja jag börjar ju må bättre nu kan åka en massa buss själv nu här den staden där jag bor och jag har skaffat en sponsor också på aa ....

Men jag är så trött på honom, han kommer varje dag till pappa och äter gratis på varadgarna för han ska få sova men och det är fars ekonomi (penisör)

Men HAN städar inte efter sig det får jag gör, jag bor inte här men är här ganska ofta jag med det är dåligt av honom

liksom ta in din disk själv någon gång sen klagar pappa på mig för han vågar inte säga till honom har aldrig vågat heller
  • Anonym (A)
    rosyposy skrev 2014-03-16 13:35:31 följande:
    Eller så övar man sig på att säga som det är istället för att trassla in sig i massa lögner. Är inte det ett steg i aa-programmet förresten?

Vissa människor är mästare på ge andra dåligt samvete (och däregenom manipulera till sig det de vill) och då är det faktiskt lättare att ljuga. Men i vanliga fall är jag också inne på din linje att sanningen är bättre.
Svar på tråden fondpengar till Tysklands resan NEJ jag vill inte...