Lämna henne !
"Undviker jag ofta att nämna saker för henne enbart för att slippa plågan av de ständiga diskussionerna? "
Ja, det blir bara en massa goja om allting annat.
"2. Du borde egentligen vara någon annan"
Om jag vill klippa mig för att jag ser ut som ett skatbo i skallen, så vill inte hon det.
"Det är ju jättefint", får man till svar. Å min skäggväxt, skulle jag raka ner det för mycket så ser det inte bra ut och när jag tycker att det börjar bli långt så tycker hon det är perfekt.
"3. Du finns endast till för att lösa praktiska problem"
Jag har sagt att jag kan hjälpa till att köra hennes ungar till skolan och hämta dem, men nu är det mer regel än undantag. Ursäkten till att hon inte ska göra det är att det blir så långa dagar för ungarna i skola/fritis.. Bad henne köra dem en vecka eller 3dagar, blev då tillsagd att jag skulle bo hemma hos mig under den tiden. För att hon kunde inte se mig ligga kvar i sängen när de åkte på morgonen.
Skulle vara kul att gå ut och dricka öl och dricka sprit utan att höra en massa gnäll om att jag luktar sprit när jag kommer hem, bara för att hon vill att jag inte ska dricka sprit.
Hon litar inte på mig sedan en kräftskiva då jag blev redigt bladig så att det va svårt att förstå vad jag sa mm mm. lång historia! Hon litar mao inte på mig när jag är onykter och jag får inte någon chans att bevisa att jag kan dricka sprit, bli onykter men fortfarande ha koll på läget.
"4. Hon nekar dig fysiskt rum"
Som tur är så bor vi inte ihop än, hon pratar om det och jag håller med, men vad jag inte sagt till henne är att jag inte tänker flytta ihop med henne förrens jag är 100 på henne. bor för det mesta hos henne nu, men jag kan lika gärna bo hermma hos mig som det känns just nu..