Inlägg från: Kevlarsoul |Visa alla inlägg
  • Kevlarsoul

Lämna henne !

Mycket intressant att läsa detta som kvinna.

• Kevlarsoul

Jag förstår att denna grupp är avsedd för män och pappor, men jag tycker det är intressant att som kvinna få en insyn i en del mäns perspektiv på det här sättet, vad gäller saker i allmänhet, och framför allt denna text som för övrigt är mycket sorglig. 

Eftersom du skriver detta som i en slags instruktionsmall för andra män i liknande situationer, förstår jag att många män blir utsatta för allt du radar upp här. Jag har svårt att ta in det i huvudet att det faktiskt är såhär för många, eftersom man oftast belyser männens våld mot kvinnor och andra förtryck gentemot kvinnor. Det hade varit oerhört värdefullt om mannens version kom fram på samma sätt som kvinnors. Båda perspektiven är viktiga för att vi alla i allmänhet ska få upp ögonen för dessa problem och därmed förändra vår attityd till det och inse vilka, framför allt, psykiska påföljder det medför hos offren oavsett kön.

Jag blir ledsen inom mig när jag läser det här, och det får mig att tänka på en bok som heter Elva minuter skriven av Paulo Coelho. Väldigt kort handlar det om en kvinna som prostituerar sig och träffar då en massa män, men att under den här timmen som mannen betalar för sexuella tjänster av kvinnan, har hon kunnat räkna ut att det endast är elva minuter av timmen som består av själva sexet/sexuella tjänsterna. Resterande av tiden (ca 45 minuter) vill dom flesta kunderna bara prata med henne om allt möjligt, bland annat om männens icke fungerande relation till sin fru där han inte kan få uttrycka sig själv på olika sätt i förhållandet. Jag fylldes av tårar eftersom den handlar om så mycket mer kring det här ämnet och om just mäns känslor av otillräcklighet, och jag fick en aha-upplevelse för männens förtryck i relationer, och på vilket sätt män känner att dom inte duger. 

Svar på tråden Lämna henne !