Inlägg från: Anonym (Ingen trots) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen trots)

Tonårstrots

Jag tolkar lappen som att det är ingen trots utan frustration från hennes sida. Människor, tonåringar eller inte, kan vara frustrerade och ta ut det på ett väldigt korkat sätt. Precis som du gjorde när du slängde ur dig att hon var trögtänkt.

Hade jag varit i din situation så hade jag tagit mig tid nästa gång vi sågs att förklara att det jag gjorde (sade) var taget ur frustration och be om ursäkt för att jag sårat henne. Sen hade jag förklarat att jag förstår att hon också hade blivit frustrerad och ville ge uttryck för frustrationen, men att jag inte uppskattar sådant språk. Sen diskutera hur vi skulle göra i framtiden för att undvika sådana missförstånd.

Jag tycker att ni båda har uttryckt er frustration på ett kränkande sätt, så jag hade inte gjort en sådan stor sak utav det hela utan visat tonåringen att jag är den "större" i situationen genom att tänkt igenom mitt agerande och verkligen ber om ursäkt för min kommentar. 

Tänk att hon håller på att lära sig spelreglerna och att du har nu en chans att visa henne hur man agerar på ett vuxet sätt.

Svar på tråden Tonårstrots