Blir hela tiden delegerad mer och mer arbetsuppgifter
Jag jobbar administrativt och vi har verkligen fullt upp, jag sitter ibland på lördagar för att hinna beta av alla mejl som trillat in under veckan. Jag jobbar heltid. Trots att jag (vi på administrationen) har så mycket att göra blir jag delegerad fler och fler arbetsuppgifter med orden "du får ha huvudansvar för detta, det är väl kul"!
Detta ger mig mer huvudbry än något, hur ska jag hinna, vad ska prioriteras när "alla kunder är lika viktiga". Vad sker nu när de bara vill att jag ska sköta detta nya som kommer? Vad händer om jag blir sjuk? Behöver vara ledig?
Jag har tagit upp detta med chefn + personalansvarig, och får till svar att "vi har alla mycket att göra, vi får hjälpa varandra" och "man ska vara glad att man har ett jobb". Och jag är glad att jag har ett jobb. Men jag är inte glad för att jag i helgen sökte mig till psykakuten för att jag inte stod ut med alla tankar och allt som hänger över mig på jobbet. Jag är inte heller glad över att äta Sobril varje kväll för att kunna "koppla från."
Hur hade Ni gjort? Jag har möjlighet till ett möte imorgon med chefen + personalansvarig. Finns det ens något jag som arbetare kan göra? Eller är det lönlöst att ge sig in i en diskussion? Jag vill inte hamna i dålig dager.
Jag har som sagt nämnt detta för dem innan men de tycker väl att jag är lat... alla andra tar ju emot det som de blir delegerade.
Det är inte det att jag inte VILL jobba eller arbetsvägrar. Men jag kan inte ha hur mycket arbete som helst