• Mollylolly

Hur ska/har ni berättat för familj och vänner att ni väntar liten?

Hej:)
    Lite spännande att veta hur ni har eller ska berätta för nära och kära att ni väntar bebis? Samt vilken vecka ni berättade det!:)
    Kul att få tips:)
    Kram

• Svar på tråden Hur ska/har ni berättat för familj och vänner att ni väntar liten?
  • sarnil

De ha jag med funderat på.. Vi ha rätt mycket humor i våra familjer och hade gärna gjort de på ett roligt rätt, den dagen det är dags :)

• Mollylolly

Ja nått sånt hade vatt super skoj:) jag funderar på att berätta då min syster fyller år! :) att hitta en rolig tröja att a på mig:) som berättar det! Typ sån som ser ut som en röntgen bild på en bebis! Så får de lista ut själva;) men sen vet ja inte när jag ska berätta:) när ska du säga?

sarnil skrev 2014-03-16 20:35:56 följande:
    De ha jag med funderat på.. Vi ha rätt mycket humor i våra familjer och hade gärna gjort de på ett roligt rätt, den dagen det är dags :)

• sarnil

Nu ha jag inte plussat ännu. Men för familjen runt vecka 12 kanske. Beror lite på om det börja synas eller inte :) ut för vänner på fb hade jag nog väntat till vecka 18 och gjort en kul rebus el nått

:)

• bull bakerskan

Vi tala om det på sambons 30 års fest.va i v 12 då.var bara några få som redan visste om det. Men vi var 60 pers på festen:)

Åh ja de tog fokus från sambons födelsedag men de gjorde inget sa han. (Det var hans ide)

• Mollylolly

Åh så skoj:) så skoj att höra alla!

bull bakerskan skrev 2014-03-16 21:02:27 följande:
    Vi tala om det på sambons 30 års fest.va i v 12 då.var bara några få som redan visste om det. Men vi var 60 pers på festen:)

Åh ja de tog fokus från sambons födelsedag men de gjorde inget sa han. (Det var hans ide)

• Mollylolly

Okej:) spännande! Du plussar säkert snart!:) så skoj tt tänka ut vad man ska säga:) tänkte med vänta med fb tills efter ul!:) ska till läkaren i v 15 då ska de göra ett ul eller vul så då tänkte vi berätta för familjen men vet inte hur än:) vi har haft flera mf så vill gärna säga det på ett skoj eller mysigt sätt:)

sarnil skrev 2014-03-16 20:43:22 följande:
    Nu ha jag inte plussat ännu. Men för familjen runt vecka 12 kanske. Beror lite på om det börja synas eller inte :) ut för vänner på fb hade jag nog väntat till vecka 18 och gjort en kul rebus el nått

:)

• pastamamman
    Mollylolly skrev 2014-03-16 20:39:10 följande:
    Ja nått sånt hade vatt super skoj:) jag funderar på att berätta då min syster fyller år! :) att hitta en rolig tröja att a på mig:) som berättar det! Typ sån som ser ut som en röntgen bild på en bebis! Så får de lista ut själva;) men sen vet ja inte när jag ska berätta:) när ska du säga?

Kan ju vara lite taskigt att "själa" rampljuset från din syster, men hon kanske inte bryr sig. Nu när vi väntar tvåan lät vi ettan berätta att hon skulle bli storasyster. Vi berättade efter vecka 12 för familj, på fb har jag inte berättat än (är i vecka 37). När vi väntade ettan berättade vi var för sig, gjorde med andra ord ingen grej av det...
  • Mollylolly

Ne de skulle hon inte bry sig om:) hon är 40 så hon bryr sig inte om det riktigt:) plus flera i familjen har gjort så:) hihi! Men Anners kan jag hålla med om det;) haha jag hade blitt lite sur;) haha nejdå! Men tänkte berätta för mamma och dom efter jag vatt på vul eller ul i v 15 för då är det "säkert" vi har redan vart på ett vul men vågar inte säga de än är bara i v 9 så får väns lite! Tack för att du berätta! Ja vill göra nått lite skoj av det då det kommer bli en sån glädje, vi har haft mkt sorg i våra familjer de sensate 2 åren så ska bli skönt att få komma med sån underbar nyhet! Den är verkligen efterlängtad efter mina andra mf! Ska bli spännande!

pastamamman skrev 2014-03-16 21:24:05 följande:
    Kan ju vara lite taskigt att "själa" rampljuset från din syster, men hon kanske inte bryr sig. Nu när vi väntar tvåan lät vi ettan berätta att hon skulle bli storasyster. Vi berättade efter vecka 12 för familj, på fb har jag inte berättat än (är i vecka 37). När vi väntade ettan berättade vi var för sig, gjorde med andra ord ingen grej av det...

• bubblan79

vi överraskade blivande mormorn när hon kom hem från jobbet (har nyckel dit) med min gamla barnstol från 70 talet ett tänt ljus då hela lägenheten var nersläckt och med boken mormorsboken.. hon blev överlycklig!

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Baktakt

Med ettan bjöd vi över våra föräldrar på middag och bildvisning efter vår bröllopsresa. Jag trodde mamma skulle se bulan på bild ett, men ingen märkte något. Efter sista semesterbilden kom ultraljudsbilderna från KUB:et och så brrättade bi att vi skulle få barn, eftersom föräldrarna inte begrep vad de tittade på. Möjligen var de uttröttade, eller förvirrade, efter alla konstiga Asien-bilder När vi satte oss till bords strax efteråt var svärmor så omskakad att hon varken kom ihåg att äta, eller dricka, men glad var hon. Nu väntar vi nummer två och jag tänker mig att blivande storasyster får veta och sen äran att berätta för mor- och farföräldrarna ,när vi kollat så allt är ok på KUB:et.

• Mollylolly

Okej va mys sätt att berätta!:) Verkar som alla får göra kub! de får inte vi här i skåne om man inte är över 35! jag hade gärna gjort de men som sagtsm får inte välja här:/ så synd:/ kub

Baktakt skrev 2014-03-17 15:46:30 följande:
    Med ettan bjöd vi över våra föräldrar på middag och bildvisning efter vår bröllopsresa. Jag trodde mamma skulle se bulan på bild ett, men ingen märkte något. Efter sista semesterbilden kom ultraljudsbilderna från KUB:et och så brrättade bi att vi skulle få barn, eftersom föräldrarna inte begrep vad de tittade på. Möjligen var de uttröttade, eller förvirrade, efter alla konstiga Asien-bilder När vi satte oss till bords strax efteråt var svärmor så omskakad att hon varken kom ihåg att äta, eller dricka, men glad var hon. Nu väntar vi nummer två och jag tänker mig att blivande storasyster får veta och sen äran att berätta för mor- och farföräldrarna ,när vi kollat så allt är ok på KUB:et.

• Lavskrikan

För mina föräldrar sa vi bara som det var, såsom för sambons släkt. Jag var nog i v 10 trodde jag då, då mina föräldrar fick veta. Sambons släkt fick vänta några veckor till eftersom de bor 50 mil bort. Min mamma hotade på bästa norrbottniskt kärvt och varmt vis att kastrera min karl (vilket naturligtvis enbart betydde att hon gladdes åt beskedet), min pappa fnissade, sambons syster grät och hans mor grät och blev stum. På Facebook la vi ut en bild på sambon med uppblåst mage och feta katten bredvid, med förklarande text, ungefär i vecka 18 tror jag.

• LadyGrace

Vi gjorde KUB i v.13 precis innan jul. Vi hade redan planerat att ge mor- och farföräldrar en varsin bok där de kunde skriva ner sina historier till sitt barnbarn som julklapp. Nu föll det sig så att det visade sig att vi väntar tvillingar så vi kompletterade julklapparna med en tavla med ultraljudsbilderna. En på varje tvilling och en där man ser båda. Åkte ut till svärisarna samma kväll. Innan middagen fick de sina klappar. De öppnade boken först och det nån sekund innan de förstod vad drt stod. Det kom en och annan tår innan de fick upp paket två och här fick vi till slut peka ut att det var två. Gjorde nästan likadant med mina föräldrar fast min mor såg direkt att det var två :). Sambons syskon fick varsitt besök och ett kuvert med UL-bilderna. Mina syskon var med när mina föräldrar öppnade sina klappar. Vart super bra!

• Baktakt
    Mollylolly skrev 2014-03-17 18:08:31 följande:
    Okej va mys sätt att berätta!:) Verkar som alla får göra kub! de får inte vi här i skåne om man inte är över 35! jag hade gärna gjort de men som sagtsm får inte välja här:/ så synd:/ kub

33 och över i Skåne. Åtminstone i Malmö där vi bodde när jag väntade ettan. Man kan ju göra det ändå, men bekosta det själv privat.
  • SR87

När jag väntade sonen köpte vi en fin ram och ett kort där det stod "bilden kommer förhoppningsvis runt den ...." kommer inte ihåg just nu vilket bf-datumet var såpass tidigt. Det var i v. 8. Övrig släkt fick veta på lite olika sätt. På pappas sida berättade vi också i ett kort på farfars födelsedag "Grattis på fldelsedagen och för att du ska bli gammelfarfar" :) Nu när vi väntar syskon fick vår son stolt berätta att han skulle bli "Toeboj" :p

• moi89

Vi kommer inte berätta ngt förens efter några månader om ja plussar denna vecka. Endast några i familjen kommer få veta tidigare. Minskar chansen till att ngn annan berättar innan mig.

• Mollylolly

Super fint gjort:) sånt gillar jag:) har bestämmt att jag ska ge mamma ett påskägg när hon ska ha den årliga påskmiddgaen då har vi haft ett läkarbesök med!:) så då vet vi mer! Har köpt ett guldigt ägg, i det ska det först ligga en trisslott, det har en speciell betydelse för oss, mim pappa dog för 3 år sen och han gav alltid mig en lott! ( en Natt precis efter jag fick reda på att jag blev gravid så drömde jag att jag fick en lott av han och det var vad han kunde hjälpa mig med!när jag skrapa så stod det mamma! Då sa han du får högsta vinden av mig!:) denna drömmen berätta jag för mamma men hon fattade ju inte såklart;) hon tog det som att hon numera ska köpa min lott och att vi ska vinna högsta vinsten;) så sen dess har vi köpt lotter och skrapat varanann var;) så en sån ska i ägget! sen ska jag lägga nån fint papper och under det ska där ligga små bebis strumpor :) då kommer hon slå ihop ett och annat tror jag;) hahah ska bli spännande! Knappt en månad dit! Är i v 10 nu och middagen ska hållas den 18:e spännande:)

bubblan79 skrev 2014-03-17 06:50:00 följande:
    vi överraskade blivande mormorn när hon kom hem från jobbet (har nyckel dit) med min gamla barnstol från 70 talet ett tänt ljus då hela lägenheten var nersläckt och med boken mormorsboken.. hon blev överlycklig!

• gravidnr3

Funderar på att göra det i påsk..ge svärmor och min mamma ett påskägg med något så de får lista ut det.. skulle även vilja skriva det på facebook 1 april.. Få se hur många som tror på en

Svar på tråden Hur ska/har ni berättat för familj och vänner att ni väntar liten?