• Anonym (ujlaomm)

Är detta ok att göra på en buffé?!

Du är på restaurang och du betalar minst 300 kronor för att äta fritt bland massor av mat i en stooooor buffe, mat och godsaker, hur gör du? tar du EN tallrik  med några favoriter och äter upp allt och är nöjd och tar sedan en tallrik som efterrätt
    eller vill du testa lite av ALLT även om det är 100 olika sorter
    är det Ok att testa nästan allt tycker ni? att ta 5-10 tallrikar, med lite av varje men lämna kanske en tredjedel som du inte orkar äta upp/inte gillar (som får slängas?)
    borde man inte få plocka åt sig det man vill ha och ta hem resterna egentligen istället för att slänga??
    har nu någon gång varit på brunch/buffe/plockbord där ni frågat om ni får plocka åt er direkt, för att ta hem allt och äta hemma istället för på restaurangen?
    hahah kom att tänka på sunes pappa i sunes jul, till håkan "ta lax det är dyyyyyrrrrr "gott" eller liknande, hahaha, när håkan bara vill ha potatis

• Svar på tråden Är detta ok att göra på en buffé?!
  • Anonym (Ballong)

Det beror på. En lunchbuffé äter man på platsen, inte mycket att snacka om. På ett julbord däremot så går det en 4-5 tallrikar och då tar jag lite av varje av det jag gillar. Mest av det som är dyrt, men också av det som är för jobbigt att stå och laga till hemma.
    Be att få ta med mat hem? Nä, vad är det för fattigt påhitt.

• Anonym (matärgott)

Ok att prova allt, behöver ju inte ta mycket. Inte ok att ta med.

Var på pizza hut och då var det några tjejer som blev tillsagda för de hade vara köpt för en men var 3 som tog. De tyckte helt ok men...

• Anonym (ujlaomm)

jag vill testa allt men avskyr att slänga maten..... vill ju ha valuta för pengarna så vill äta så mycket som möjligt men sen blir jag mätt fortare än jag kan veta, konstig mage, kan gå från vrålhungrig till så mätt att jag inte får in nåt mer, på 1 potatis!!!!

• Anonym (ujlaomm)

finns det inte nåt som heter doggybag i andra länder??

• Anonym (ujlaomm)

jag menar buffer som julbord och sånna som iaf fanns på stena line med 100 tals olika saker och bruncher osv

• Anonym (ujlaomm)

man vill ju äta så mycket man orkar så man står sig hela kvällen och känner att man tjänar på att gå på buffen. haha.  iaf jag : D

• Anonym (Qwe)
    Anonym (ujlaomm) skrev 2014-03-17 05:48:29 följande:

finns det inte nåt som heter doggybag i andra länder??

Ja men inte vid buffé såklart...
  • Nape

Jag vet vissa lunchställen där man får plocka med sig från buffe. Då får man en låda av dem och får plocka i vad man vill.

• Anonym (s)
    Anonym (ujlaomm) skrev 2014-03-17 05:53:44 följande:
    man vill ju äta så mycket man orkar så man står sig hela kvällen och känner att man tjänar på att gå på buffen. haha.  iaf jag : D
    Men du är bara SNÅL med ditt resonemang.
  • Anonym (Vett & Etikett)

Nej det är inte okey att ta massor av mat som man inte orkar äta upp.  Bättre att ta lite i taget och gå flera gånger. Så gör jag i alla fall. Solig

Svar på tråden Är detta ok att göra på en buffé?!