Inlägg från: kaffetunnan |Visa alla inlägg
  • kaffetunnan

Svårt att sluta amma 7 månaders, behöver lite tips!

Om du inte får ersättning/välling på recept så byt bvc. Jag fick lov till att göra det för mina killars skull. Läkaren på första stället var mer intresserad av mina tuttar och skriva ut allt annat än det som fungerade. Äckeltyp.

När jag kom till "min" bvc så var det inget snack om saken. killarna fick vad de behövde och deras magar blev bra nästan på en gång. De äter pepticate som är mjölkproteinfritt, man kan även göra gröt och välling samt ha i mat senare.
    Vi tog inga prover heller men det var inte nödvändigt heller.

• kaffetunnan

(hannis, tyvärr är det inte bvcsköterskan som skriver ut matrecept utan det måste läkaren göra. Men om  man har bvcsköterskan på sin sida så går det nog lättare.)

• kaffetunnan
    Papito skrev 2014-03-18 09:27:25 följande:
    Det är inte meningen att döma dig, jag förstår att ni pendlar, det gör de flesta (gjorde även jag) men jag tror på att göra saker av rätt anledning och fokus här måste vara barnets behov i första hand.
    Fast ibland kan inte barnet komma i första hand. Ibland behöver mamman få all fokus så det kan i slutändan bli bra för barnet.
  • kaffetunnan
    Papito skrev 2014-03-18 13:30:38 följande:

Ja, ibland kan det vara så men det är inte normalläget.
    Jag skulle våga påstå att det är normalt att alla föräldrar någon gång går igenom detta.
Svar på tråden Svårt att sluta amma 7 månaders, behöver lite tips!