• Tjejen82

Verkligt eller psykiskt?

Hej på er.
    Är en tjej på 31 år som alltid varit glad och positiv. Har 3 barn hemma och en underbar man.
    Det hela startade för ca 3 månader sen. Dotterns kanin blev tagen av räven. Jättejobbig tid då hon hade det tufft. Sen blev jag dålig och låg i ca 2 veckor och åt pencillin. Under denna perioden märkte jag av en stark ångest och oro, något jag inte känt tidigare. Sen lugnade det sig och då hade vi det jobbigt med sonen som var inne i en period då han var rädd för döden och för det mesta. Detta pågick länge och har precis blivit bra. Den perioden var otroligt uppstressande med tjafs, gråt, frågor , förtvivlan och annat. Äntligen är saker och ting som det ska men nu har jag istället haft jobbig hjärtklappning och känt mig så stressad i kroppen. Har ständigt värk i axlar och nacke och skuldror, även smärta ut i vänster arm som såklart är obehaglig. Molande känsa runt bröstbenet med.
    Tagit ekg, var jättefint, sköldkörteln var okej, kollat vita och röda blodkroppar allt okej, tagit massor med prover och allt okej.....magkatarr har jag dock så äter omeprasol nu.

Ni som är eller har vart stressade, hur har ni mått? Vill ju kunna känna mig lugn nu efter läkarens svar, får bli glad och vara den tjejen som jag brukade vara.....Kanske måste ge mig själv lite tid. Känner nog efter för mycket hur hjärtat slår med, tänker konstant på det och skrämmer mig själv.

Skönt att få prata av sig med fler som känner igen sig :) Ska även till sjukgymnast för att se om nerver kommit i kläm då jag har ont.

Kram på er och tack för att ni svarar.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-17 12:13
    Ska lägga till att jag i denna vevan också känt mig sviken och haft det tufft jobbmässigt med måååånga frågor och funderingar, känt mig djupt besviken och arg på arbetsgivarna....

• Svar på tråden Verkligt eller psykiskt?
  • Tjejen82

Kan tillägga att när vi i helgen var ute och grillade korv med vänner mådde jag jättebra, inte ont, inte känningar av hjärtat utan kunde faktiskt ha riktigt skoj :)

Svar på tråden Verkligt eller psykiskt?