• theresandersson

Inte känt bebisen på hela dagen....

Nu har jag inte känt några fosterrörelser på hela dagen. Brukar annars vara full fart, speciellt nu på kvällen. Känner lite oro, man blir ju fundersam i alla fall,  Bör jag oroa mig tro? Känt något litet vid något tillfälle, men följer inte bebisens normala mönster. Kan det vara så att den har en sovardag? Eller vad tror ni?

Har tänkt ringa barnmorskan i morgon om jag inte känt något tills dess. Är det dumt att vänta så länge, vi har en bra bit till förlossningen så man vill ju inte åka i onödan heller. Har ett planerat kejsarsnitt bokat nästa vecka. Avvaktar tills i morgon, men känns lite oroligt detta. Man vet ju aldrig, Hmmm. Vakna nu där inne tack, mamma vill det : )

• Svar på tråden Inte känt bebisen på hela dagen....
  • kimsi

När jag var gravid och det var dåligt med fosterrörelser en dag fick jag tips av barnmorskan att dricka isvatten eller apelsinjuice. Då vaknade han snabbt där inne sen. ;)

• corran

testa drick iskallt vatten och lägg dig på vänster sida, får du inga eller väldigt få rörelser inom 30 min så ring fl och rådgör! :)

• Lilla fjunet
    corran skrev 2014-03-17 20:31:01 följande:
    testa drick iskallt vatten och lägg dig på vänster sida, får du inga eller väldigt få rörelser inom 30 min så ring fl och rådgör! :)
  • LillaJag06

Jag hade ringt in på en gång!

Vänta inte mer!

Hellre att åka in en gång för mycket än för lite.

• The Fugly

Jag hade definitivt ringt förlossningen nu ikväll och inte väntat till imorgon. Rekommendationen är att inte avvakta till dagen efter, i synnerhet inte i slutet av graviditeten.

• theresandersson

Nu så, nu rör det sig allt lite där inne : ) Skönt : ) Hoppas det fortsätter så.  Det var nog en sovardag minsann

• LillaJag06
    theresandersson skrev 2014-03-17 21:13:07 följande:

Nu så, nu rör det sig allt lite där inne : ) Skönt : ) Hoppas det fortsätter så.  Det var nog en sovardag minsann

Åkte du inte in?
  • corran
    theresandersson skrev 2014-03-17 21:13:07 följande:
    Härligt! :)
Svar på tråden Inte känt bebisen på hela dagen....