• linn74

Hinnsvepning.

Hej, Bf plus 6 idag. Blivit erbjuden hinnsvepning hos bm på min nästa tid som är onsdag denna vecka.Har aldrig gjort detta, vi väntar barn nummer 2.

Ni som gjort det, 
    *Hur känns det?
    *Hjälper det? Alltså fick det igång er förlossning?
    *Hur snabbt efter startade förlossningen?
    *Började den med värkar då?

Hörde av en annan tjej att detta ska man inte göra om inte öppningen,modermunnen,eller vad det nu heter,inte börjat mjuka upp sej, för då är kroppen ändå inte redo o då är det ingen effekt.

*Har ni frågat ngt om det eller har er bm sagt ngt om det när ni gjort det?

*Jag har 25 min körväg ,funkar det att köra själv efteråt? Eller hur känns det efteråt?

• Svar på tråden Hinnsvepning.
  • corran

Det gjorde ont! Hon gjorde en rejäl hinnsvepning på mig i 39+5. Men det var de värt, bara att bita i hop! Fick hinnsvepningen på morgon och hade små värkar hela dagen efter det, de blev starkare mot kvällen och då åkte vi in. Han föddes 39+6 :)

Min tapp var mogen innan hinnsvepningen och slemmproppen med massa blod i hade gått dagen innan och samma morgon jag fick svepningen så det var nog lite på gång av sig själv men hinnsvepningen hjälpte väl till på traven :)

• Singoalla78

jag provade hinnsvepning vid 2 tillfällen men min tapp var hård så det hjälpte ingenting...fick lite molvärk i 5 min sedan inget..

• linn74

Jag har inte haft några förvärkar o inget av slemproppen har gått. Undrar om kroppen är redo för detta då??
    Ont? usch...
    Bm nämnde bara ngt om att det kan vara lite obehagligt...
    Fast obehagligt låter ju heller inte trevligt.. O inte kul om det inte leder t att förlossningen inte startar.

Svar på tråden Hinnsvepning.