Anonym (Nyfiken) skrev 2014-03-18 12:18:08 följande:
Jag har rökt sedan jag var 14. Slutade dock för några månader sedan. Kommer inte att börja röka igen. Rökte inte under mina 2 graviditeter. Min man snusar. Vi dricker sällan. Vi har inte högskoleutbildning någon av oss. Vi är båda utbildade restaurangkockar, min man har också en till utbildning på samma nivå. Vi har fasta jobb, inkomster på ca 3500-4000 euro/månad. Som sagt två barn, en 6 år, en 3 år. Vi äger vårt hus, byggt 2013. Vi äger en sommarstuga, en ny båt, en äldre båt, två bilar som varken är gamla eller nya, endast lån på huset. Jag har varit lite halvfläskig, bantade ner mig till 61 kilo till mina 167 cm. Min man är lite överviktig. Jag köper både dyra och billiga kläder. Barnen är ute varje dag, vi äter inte micromat. Äter dock gärna snabbmat ibland. Mina barn har både dyra och billiga kläder. Dyrare ytterkläder än innekläder till barnen. Didriksson, kappahl, lindex, h&m, odd molly, peak performance, det är väldigt blandat här hos oss i klädskåpen. Min man bryr sig inte mycket i kläder. Han arbetar hårt och gärna. Jag tycker inte om att träna, springer dock ibland, går gärna promenader med vår hund. Min man tränar inte. Hans intressen är typ båtar och skärgårdsliv. Mina är inredning, skärgårdsliv, trädgårdsfix. Jaha, vad kan ni tolka ur detta? Vi sparar pengar åt barnen på egna konton, vi sparar på fonder, och på resekonto. Reser ca 1-2 ggr/år.
Du faller lätt för grupptryck och har något av en beroendepersonlighet. Du är beslutsam och mån över hur andra ser dig. Gissningsvis tittade dina och/eller dina svärföräldrar lite för djup ner i flaskan när du och/eller din man växte upp.
Ingen av er har något större behov av personlig utveckling, utmaningar och intellektuell stimulans, utan ni nöjer er med att bara få vara. Ni lever nuet och prioriterar livskvalité och bekvämlighet framför onödigt slit.
En av er är mellanbarn och en annan minstingen i familjen.
Hur många rätt har jag?