• Anonym (Suck)

Smärta av bh!

Jag får ont i bröstkorgen när jag använder bh, och kan få ont i flera dagar efter så att jag måste gå runt utan bh. Jag får ont i mitten där revbenen möts och så strålar de utåt mot sidorna. Jag fick problemet i tonåren och jag har testat runt med en massa olika storlekar och omkretsar och märkt att ju lösare omkretsen är desto mindre problem får jag. Egentligen så ska jag ha en omkrets på 70 men jag måste ha på 80 för att slippa smärtan. 

Finns det någon mer här som har samma problem som jag och finns de någon som har något bra tips på en bh som inte spänner? För det är ju inte så snyggt med en jätte lös bh...

• Svar på tråden Smärta av bh!
  • Anonym (..)

Vet inte vad du använder för behåar. Men har du testat behåar som är båglösa? Själv använder jag aldrig med båge och har aldrig gjort, tycker att det är typ tortyrredskap. Eftersom du skriver ont i mitten vid revbenen osv låter det ju lite som ett problem du fått av stålbågarna. Har du större bröst är nog största båglösa utbudet då sportbehår. Annars finns en hel del annat båglöst med små kupor, kolla på mer "ungdomliga" butiker/avdelningar som ex H&M Divided, Bik bok, Gina tricot osv.

• Sunsister

Jag tycker att du borde gå till en "riktig" underklädesbutik och be om hjälp, det brukar hjälpa.

Shine like the sun!
  • Anonym (Suck)

Alltså det är inte byglarna som är problemet, utan det är att jag får ont när det är tight runt bröstkorgen. Jag testade en liknande variant som geniebra men dom typerna är ju jättetighta. Och sportbehåar har för tighta resårband under bysten. Jag har kollat på bygellöst på HM men min byst är för stor, då skulle det i såna fall vara amningsbehåar man får testa, för dom är väl bara bygellösa? Det är som att nerverna kommer i kläm, eller att revbenen blir intryckta när det är tight runt bröstkorgen på mig

• Anonym (Suck)
    Tigerliljaaa skrev 2014-03-18 21:31:00 följande:
    Men det kanske är så att du faktiskt drar en större storlek runt om ändå?
    Menar du att jag egentligen ska ha en större storlek, vart lite osäker på din formulering. Att jag vet att jag egentligen ska ha 70 är för att jag har 68cm omkrets under bysten och då enligt alla guider så ska det vara 70 jag skall ha, men jag måste ha på 80 så att jag lätt kan få in en knytnäve in under bhn så att brösten nästan ramlar ur och att axlarna måste bära tyngden som blir så att jag inte får ont, känns så frustrerade att man ska ha de problemet :(
  • Tigerliljaaa

Låter inget vidare :/ men gå till en bh butik. Dyrt men kanske värt det om det blir bättre? Du kanske behöver viss modell eller så

• RestoreMe

Gör breda armhävningar, bygg upp musklerna på sidan, under armarna, nån vet nog bättre hur, men ex lätta hantlar och sätt ihop dem ovan huvudet och lyft kanske 50 ggr per dag.

Eller tränar du så är det nog inte muskelbehov (muskler som håller emot alltså) det handlar om.

Våga se och förändra
  • Houdini

Jag har stor byst och avskyr bygelbehåar,  jag får ont i själva brösten och runt om av dom.

Var har du fått i från att man "måste" ha bygelbehå om man har stor byst?
    De jag känner med stor byst tycker som jag utan byglar är betydligt bättre.

Tack jag har varit i en "riktig" behåaffär och köpt en bygelbehå men den är inte skön alls inte som en vanlig hederlig behå inte.
    Jag skulle ha en behå till en speciell klänning och tillfälle enda anledningen jag köpte den, den används när jag har slarvat med att tvätta inte annars.

Anonym (Suck) skrev 2014-03-18 20:52:40 följande:
    Alltså det är inte byglarna som är problemet, utan det är att jag får ont när det är tight runt bröstkorgen. Jag testade en liknande variant som geniebra men dom typerna är ju jättetighta. Och sportbehåar har för tighta resårband under bysten. Jag har kollat på bygellöst på HM men min byst är för stor, då skulle det i såna fall vara amningsbehåar man får testa, för dom är väl bara bygellösa? Det är som att nerverna kommer i kläm, eller att revbenen blir intryckta när det är tight runt bröstkorgen på mig
    HM har aldrig haft några vidare bra behåar tycker jag, Gå hellre till Lindex, Kappahl eller till en underklädesaffär.
  • NaCl

Är det enbart just Bh du har det här problemet av? Inte på andra ställen på kroppen? Typ trosor och strumpor och annat som sitter åt?

Svar på tråden Smärta av bh!