Inlägg från: kakmonstret123 |Visa alla inlägg
  • kakmonstret123

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

emmason skrev 2014-03-18 12:42:14 följande:
    jag inte tror en 13-åring vet hur man använder kondom
    Show them on a banana then... :D
  • kakmonstret123
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:30:39 följande:
    Jag skulle inte låta två 13-åringar pojke och flicka, sova över hos varandra. Av den enkla anledningen att jag inte vill att de ska hamna i en situation nån av dom inte har kontroll över.

Så nej.
    Vad skulle det vara för situation menar du?
  • kakmonstret123
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:44:02 följande:
    Absolut kan du ha det. Det är ju helt upp till oss föräldrar hur vi gör när det kommer till våra barn. Inget är mer fel än det andra. Finns lika många medoter att fostra ungar som det finns föräldrar.
    Menar du på allvar att ingen uppfostringsmetod är mer fel än den andra? Skulle vilja påstå att en som går ut på att sätta förbud som grundar sig på ologiska villfarelser är aningen bristfällig...
  • kakmonstret123
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:55:05 följande:
    Så du tycker att fösa ihop två trettonåringar, och tror att det är absolut ingen som helst risk att de ska hamna i en situation de inte tänkt sig, är ologiskt? Jag vet inte hur gammal du är, men jag vet hur tonåringar beter sig. Haft två egna och umgåtts med massor. Så jag gör som jag anser är riktigt. Och med facit i hand så tycker jag idag att jag tog rätt beslut.
    Vill fortfarande ha en specifikation på den här situationen de inte har tänkt sig, tack. Att de trasslar in sig i täcket?
  • kakmonstret123
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 14:06:06 följande:
    Att en ev. hormonstinn 13-årig pojke börjar pilla på en 13-årig flicka som kanske säger ja för att inte bli ovän med pojken. Så enkelt och så svårt.

Har du ingen fantasi alls?

Som förälder har jag brottats med massor av stora och mindre frågeställningar. Och ibland känns det som om man gör fel, ibland känns det som om man gör rätt. Nåt facit finns sällan. Just i denna fråga gjorde jag rätt.
    Jaså, är det så du uppfostrar dina barn? Till svaga individer som säger ja för att vara till lags? Får jag lov att undra i vilken ålder man magiskt förvandlas till en flicka som inte längre säger ja för att inte bli ovän, om man har en förälder som förbjuder situationerna som är kopplade till detta?
  • kakmonstret123
    Dannyboy skrev 2014-03-19 20:20:13 följande:
    tumme ner
    Det är ju sant ju, det är oerhört naivt och heteronormativt att tro att man förhindrar sex bara genom att förbjuda sitt barn att sova över med en partner av motsatt kön...
Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?